از اصول بیمه بیشتر بدانید

این روزها نه تنها کشور ما بلکه کل جهان دچار بحران ناشی از ویروس کرونا است که علاوه‌بر تهدید سلامت انسان‌ها، دنیای اقتصادی را وارد مرحله تازه‌ای کرده است. ویروس کرونا عضوی جدانشدنی از سبک زندگی ما شده و لازم است تمامی اقدامات لازم برای مقابله با آن و کاهش خسارات بیمه کرونا را انجام دهیم. هرگونه اتفاق طبیعی یا غیرطبیعی مثل شیوع بیماری کرونا بر ابعاد مختلف زندگی افراد و در صنعت بیمه به طور مستقیم یا غیرمستقیم تاثیر گذاشته است، که با زندگی افراد گره خورده است ونمی‌توان وجود آن را انکار کرد بنابراین باید در مقابل این بیماری دامن‌گیر چاره‌ای بیندیشیم. بیماری‌های حاد دیگر مثل کرونا با هزینه‌های سنگین درمان و داروهای گران قیمت همراه است. شرکت بیمه سامان برای همراهی کردن شما عزیزان هنگام مقابله با ویروس کرونا خدمات ویژه‌ای را در پوشش‌های بیمه‌ای به بیمه گذاران خود ارائه می‌دهد. این پوشش‌ها و خدمات در دو دسته درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم می‌شود. در ادامه به برخی از پوشش‌ها شرکت بیمه سامان اشاره می‌کنیم.

خدمات بیمه کرونا بیمه سامان

پوشش بیماری کرونا در پوشش بیمه مسافرت خارج از کشور:

شرکت بیمه‌ کرونا سامان مخارج مربوط به بیماری کرونا را به پوشش‌ بیمه مسافران خارج از کشور خود اضافه کرده است. مسافران با خرید بیمه مسافرت خارج از کشور شرکت بیمه سامان بدون این که هزینه بیشتری را تقبل نمایند، از پوشش بیماری ویروس کرونا در سفر به سراسر دنیا استفاده کنند.

بیمه بازنشستگی توکو امتیازات ویژه ای دارد.

پوشش بیماری کرونا در ریسک‌های بیمه عمر

بیماری کرونا یکی از ریسک‌های درمانی محسوب می‌شود  و شرکت بیمه‌ کرونا سامان امتیازاتی مثل دریافت وام، برداشت از حساب و پرداخت هزینه های درمانی و معافیت مالیاتی تا سقف 300 میلیون ریال را برای بیماران کرونایی به عنوان مریضی‌های خاص در پوشش‌های بیمه عمر خود لحاظ کرده است.

حمایت از نمایندگان بیمه سامان در برابر بیماری کرونا

در شرایط شیوع ویروس کرونا شرکت بیمه‌ سامان از نمایندگان بیمه خود حمایت کرده است.این حمایت شامل ابعاد مالی ، حمایت از توسعه فروش و توسعه خدمات الکترونیکی برای تسهیل خدمت رسانی نمایندگان می‌شود. همچنین جشنواره‌های مجازی و تبلیغات فروش از توسط شبکه‌های مجازی نیز با تقبل هزینه توسط خود شرکت بیمه سامان برای نمایندگان، در نظر گرفته شده است.

بیمه فرهنگیان یکی از انواع بیمه‌های تکمیلی یا بیمه درمان تکمیلی محسوب می‌شود که پوشش‌های بیمه‌ای متفاوتی از جمله جبران هزینه‌های درمان و جبران هزینه‌های نازایی و ناباروری را در بر می‌گیرد. با استفاده از بیمه فرهنگیان بسیاری از جراحی‌های پرخرج و پرهزینه در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها با هزینه بسیار کمتری انجام می‌شود. ویزیت پزشک، انواع خدمات پاراکلینیکی، جراحی‌های مربوط به تشخیص انواع بیماری‌ها، پیوند اعضا و… از جمله دیگر خدماتی است که توسط بیمه فرهنگیان ارائه داده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای بیمه فرهنگیان این است که در روزهای سخت به عنوان یک پشتوانه مالی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. لازم به ذکر است که این بیمه نامه، جبران هزینه‌های پروتز و جراحی‌های این چنینی را نیز تا سقف تعهدات خود انجام می‌دهد. به این ترتیب فرهنگیان عزیز و معلمان سخت کوش ایران زمین می‌توانند با استفاده از مزایای بیمه فرهنگیان خدمات بسیاری دریافت کنند. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا در رابطه با بیمه فرهنگیان و مزایای آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید. خرید بیمه عمر بهترین هدیه ای است که میتوانید به خودتان بدهید.

بیشتر بخوانید:  کادو دادن یا کادو گرفتن! مسئله این است!

هزینه‌های بدون سقف بیمه فرهنگیان چگونه است؟

یکی از مزایای بیمه فرهنگیان این است که می‌توانید از آن به عنوان جبران هزینه‌های درمان و خدمات درمانی استفاده کنید.در حال حاضر، ۵۵۰۰ مرکز درمانی و بیمارستان در سطح کشور وجود دارند که خدمات بسیاری را با ارائه بیمه فرهنگیان در خدمت بیماران قرار می‌دهند.

از مهم‌ترین هزینه‌های بدون سقف بیمه فرهنگیان می‌توان به برطرف کردن عیوب انکساری چشم که شامل مبلغی معادل ۵۰۰ هزار تومان می‌شود اشاره کرد. همچنین خرج و مخارج آمبولانس بیرون از شهر چیزی حدود ۴۰۰ هزار تومان توسط این بیمه نامه پرداخت می‌شود.

هزینه خریداری عینک تا سقف ۷۰۰ هزار تومان توسط بیمه فرهنگیان امکان پذیر است. در صورتی که برای درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج به مشکل برخورده‌اید با برخورداری از مزایای بیمه فرهنگیان می‌توانید نگرانی و مشکلات خود را برطرف کنید.

با مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارند هزینه‌ها توسط بیمه گر جبران می‌شود. در صورتی که به مراکزی مراجعه کردید که طرف قرارداد با بیمه فرهنگیان نیستند نیز می‌‌توانید بخش زیادی از هزینه‌های صرف شده را از شرکت بیمه دریافت نمایید.

خرید بیمه زندگی نوعی آینده نگری به حساب می آید.

با توجه به مزایای بیمه فرهنگیان امروزه حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از فرهنگیان گرامی این مرز و بوم تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارد. اینگونه بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های این قشر زحمتکش در رابطه با انواع بیماری‌ها و هزینه‌های درمان و دارو که این روزها بار سنگینی بر دوش خانواده‌ها گذاشته است برطرف می‌شود.

حداقل مدت برای بیمه بازنشستگی کوثر 10 سال است و بیمه شده بعد از پرداخت حق بیمه 10 سال صاحب مزایای بازنشستگی می شود. البته امکان افزایش این زمان ده سال برای فرد بیمه شده وجود دارد و قاعدتا به تبع افزایش زمان، اندوخته و یا مستمری شما بیشتر خواهد بود. تصور کنید شما یک فرد سی ساله هستید  و برنامه شما برای دریافت مزایای بازنشستکی در سن 50 سالگی است، بیست سال زمان لازم دارید تا از طریق برنامه های بیمه کوثر به خدمات مد نظرتان برسید.

 خدمات آنلاین بیمه بازنشستگی کوثر

با توجه به وضعیت کرونایی در این چند سال اخیر و شیوع این ویروس بیماری زا خیلی از افراد ترجیح می دهند کمترین رفت و آمد و مراوده اجتماعی را داشته باشند؛ خدمات آنلاین مجازی کمک بزرگی برای کنترل این شرایط است؛ سامانه بیمه کوثر با امکان ارائه خدمات آنلاین قدم بزرگی در این راه برداشته است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با تم تولد دایناسور و خرید آن

تنها اطلاعات لازم برای استعلام شرایط بیمه نامه داشتن کد ملی و همین طور شماره بیمه نامه است.

شما در سایت بیمه کوثر به راحتی بیمه نامه خود را می بینید و امکان بررسی و مشاهده آن در اختیار شماست:

تعهدات بیمه

مشخصات افراد ذینفع تعیین شده

مشاهده واریز های مالی اعم از پرداخت حق بیمه و یا وضعیت واریزی وام دریافت شده

مشاهده سود بر اندوخته و همینطور سود مشارکت

و نیز همه اطلاعات جدید و لازم درباره وضعیت بیمه نامه از این طرق امکان پذیر است.

در این بیمه نامه سرمایه فوت و سرمایه ی زندگی بیمه نامه جدا از هم  و با ضرایب مختلف می‌ باشد. به وسیله این بیمه نامه از شرکت بیمه زندگی باران، بیمه گذار با پرداخت حق بیمه سرمایه ای را برای آینده جمع می کند. اگر فرد بیمه گذار در طول داشتن بیمه نغمه باران فوت نماید، سرمایه ای به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود و اگر حادثه ای رخ دهد که بیمه گذار از کار افتاده شود و یا حتی بیمار شود می تواند از پوشش این بیمه نامه استفاده کند.

بیمه زندگی آوای باران

از مزایای این بیمه می توان به شرط نبودن سن بیمه گذار اشاره کرد. اگر شخصی از بیمه گذاران بیمه زندگی باران باشد و در طول بیمه نامه فوت نماید سرمایه ی فوت به استفاده کنندگان پرداخت خواهد شد. از مزایای این بیمه نامه می توان مواد زیر را نام برد: بیمه آوای باران محدویت هایی همچون افزایش سن، افزایش حق بیمه وامکان تمدید بیمه نامه با حق بیمه ی جدید را ندارد.

همانگونه که در بالا به ان اشاره کردیم یکی از اهداف برخی از افراد از خرید بیمه داشتن سود و سرمایه گذاری برای مدت طولانی می باشد. سود این بیمه به دو دسته تقسیم می شوند:تضمینی و مشارکت.

سود تضمینی:این سود نوعی است که توسط بیمه مرکزی معین شده و تمامی شرکت های بیمه آن را ارائه می دهند؛ میزان آن بر اساس آخرین اخبار موجود بیمه زندگی در دو سال اول 16 درصد و در دوسال دوم 13 درصد و در باقی سالهای متوالی 10درصد خواهد بود.

سود مشارکت:این سود در شرکت های مختلف بیمه متغیر و متفاوت است و میزان آن به طریق سرمایه گذاری شرکت های مختلف بستگی دارد .

بهترین بیمه زندگی از نظر مزایا وخدمات ارائه دهنده

یکی از  مزایای بهترین بیمه زندگی پوشش ها و خدمات بیمه ای است که به دو دسته تقسیم می شوند:اصلی و اضافی

پوشش های اصلی:این نوع  از پوشش ها  توسط تمامی شرکت ها ارائه می شود که شامل خدمات مرگ طبیعی یا مرگ بر اثر حادثه است. این پوشش ها  در صورت مرگ بیمه شونده به دو صورت ذکر شده  توسط شرکت بیمه به بازماندگان او به عنوان غرامت می شود.

بیشتر بخوانید:  جراحی مخصوص ناحیه تناسلی زنان ( پرینورافی)

پوشش های اضافی:این نوع پوشش ممکن است در شرکت ها متفاوت باشد و شامل چند مورد است که در وب سایت توکو به ان اشاره می کنیم:

-بیماری های خاص مانند سرطان .سکته قلبی و مغزی وپیوند عضو …

-نقص عضو و ناتوانی فرد بیمه شده

-معافیت از پرداخت کردن حق بیمه در صورت عدم کار آمدی و یا از کار افتادگی کامل

-تکمیل درمان و…

مناسب ترین بیمه زندگی از نظر سطح مالی

یکی از ویژگی های مهمی که می شود از طریق آن بهترین بیمه زندگی را تشخیص داد، سطح بالابودن از نظر مالی است  که این میزان هر سال توسط بیمه مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد و این به سبب آن است  که بیمه مرکزی بداند آن شرکت بیمه چقدر بودجه برای پرداخت خسارات  دارد کدام شرکت توانایی مالی بیشتری در زمینه پرداخت خسارت دارد.

برخی از کارآفرینان امیدوارند که شرکت آنها بعد از رفتن آنها ادامه یابد. بیمه زندگی کارآفرین می‌تواند وجوهی را برای سرپا نگه‌ داشتن تجارت در طول یک انتقال غیرمنتظره فراهم کند. به همین دلیل است که برخی از موافقت نامه‌های مشارکت تجاری یا برنامه‌های جانشینی شامل یک جزء بیمه زندگی کارآفرین می‌شوند. شرکای تجاری و مشاور حقوقی شما ممکن است به همه صاحبان بیمه نامه عمر پیشنهاد دهند تا بتوانند زمان لازم برای یافتن شخصی را برای جایگزینی نقش مالک تأمین کنند. در هنگام عدم حضور شما، جانشینان شما سهم شما از تجارت را به ارث می‌برند. ممکن است مالکان مشترک را به منظور خرید سهم خود از خانواده با استفاده از درآمد بیمه عمر ترجیح دهید. این امر به شرکای تجاری شما اجازه می‌دهد تا در غیاب شما امور شرکت را ادامه دهند،  این در حالی  است که خانواده خود را با پول اضافی به عنوان وراثت ترک می‌کنید. اگر کسب و کار خود را به صورت انفرادی اداره می‌کنید، یک طرح بیمه عمر همچنان می‌تواند به تامین مالی عملیات کمک کند، زیرا جانشین تعیین شده شما شرکت را تصاحب می‌کند.

همانطور که گفته شد هر بیماری کرونا علاوه بر درد، هزینه‌هایی نیز دارد که سبب نگرانی بیماران و خانواده‌های آن‌ها می‌شود. متاسفانه ناشناخته بودن و قابل پیش‌بینی نبودن ویروس کرونا باعث افزایش هزینه‌ها مثل هزینه بالای آزمایش‌ها و داروها شده است. شرکت بیمه سامان، به منظور حمایت از سلامت جامعه و افراد، علاوه بر حمایت های کاربردی، اقدام به ایجاد طرح بیمه کرونا کرده است. بیمه درمان مخصوص کرونا با نام “بیمه کرونا بیمه سامان” متناسب با دغدغه کنونی جامعه ما است تا بتواند از فشار روحی و مالی بیماران کرونایی بکاهد، همچنین بیمه کرونای سامان به مبتلایان در صورت وقفه کاری به خاطر بستری شدن در بیمارستان تا سقف یک ماه روزانه هزینه حداکثری 300 هزار تومان را پرداخت می‌نماید.

بیمه‌ سامان در صورت فوت بیماران کرونایی ، مبلغ 200 میلیون تومان خسارت بابت فوت به خانواده و بازماندگان او پرداخت می کند.