برای از بین بردن بوی بد سطل زباله چه باید کرد؟

[ad_1]

بوی بد سطل زباله, از بین بردن بوی بد سطل زباله, بهترین روش های رفع بوی سطل زباله

از بین بردن بوی بد سطل زباله

روش های از بین بردن بوی بد سطل زباله

بعضی وقتها پیش می آید که چند روزی سطل زباله پر نمیشود و در نهایت به تدریج زباله های تر بوی بدی در فضای منزل به وجود می آورد. به ویژه اگر شما نیز به دوستداران طبیعت متصل باشید و زباله های خشک و تر را سوا میکنید، پر شدن سطل زباله های تر مدت بیشتری طول میکشد و در نهایت بیشتر امکان دارد به این مشکل بربخورید. اینک برای رفع کردن بوی سطل زباله چه باید کرد؟

روش های رفع بوی سطل زباله

جوش شیرین

جوش شیرین تنها برای پخت و پز مناسب نیست. پودر جوش شیرین می تواند کارهای بیشتری انجام دهد ، مثل جذب بو. همه کاری که شما باید انجام دهید این می باشد که: در اقبال زیر سطل خود قدری جوش شیرین بریزد و یک کیسه زباله جدید درون آن بگذارید.

دانه های قهوه

استرالیا یک کشور و ملت قهوه دوست می باشد، ولی آیا می دانید دانه هایی که این نوشیدنی را خیلی خوشمزه می کنند، به جز هوشیار نگه داشتن مردم، استفاده های بیشتر دیگری هم دارد؟ خاصیت دانه های قهوه به خصوص برای ازبین بردن بو بینهایت مناسب می باشد. دانه های قهوه را در یک کاسه کوچک پر کنید و آن را در زیر سطل زباله بگذارید.

افزایش کردن پوست لیمو

جالب می باشد بدانید می شود از پوست لیمو برای رفع کردن بوی بد سطل زباله استفاده کرد. شما می‌توانید قدری از پوست لیمو را روی زباله‌ها بگذارید تا بوی بد سطل فاسد کمتر شود یا به طور کامل از بین برود. برای آمدن به یک ترکیب زورمند‌تر، میشود پوست لیمو و جوش شیرین را با هم ترکیب کرد.

عصاره وانیل

برای از بین بردن بوی بد سطل زباله می‌توانید از این راه کار استفاده کنید. عصاره وانیل به جز مصارف خوراکی می‌تواند به آسودگی بوی بد سطل زباله را از بین ببرد. پس از خارج کردن کیسه زباله از سطل، چند قطره عصاره را روی یک یا دو قطعه پنبه‌ کوچک ریخته، آن‌ها را در ته سطل خالی بگذارید و درب سطل زباله را ببندید. بگذارید پنبه‌های آغشته به عصاره وانیل در طول شب در سطل زباله بمانند تا بوی خوبی در سطل زباله به وجود آید.

وایتکس

چنانچه جرم یا بوی بد زباله خیلی زیاد می باشد می توانید از عفونت‌زدایی کننده ای مثل وایتکس رقیق شده استفاده کنید. 1/4 پیمانه وایتکس را در 4 لیتر آب گرم حل کنید. موعد استفاده  احتیاط کنید و قطعا پنجره را باز کنید یا فن را روشن کنید.

روغن های اسانسی

استفاده از این شیوه برای مدتی سبب رفع شدن بوی بد سطل زباله می شود. آغشته کردن یک پنبه یا اسفنج به روغن اسانسی و گذاشتن آن کف سطل زباله.

با استفاده از این شیوه از عطر عصاره در محیط نیز استفاده کنید. هفته ای یکبار پنبه یا اسفنج را عوض کنید.

ورق های خشک کن

یک وسیله عالی مخالف بو برای زباله های شما به وجود می آورد. یک ورق خشک کن در سطل زباله بیندازید.  با ورق های خشک کن دست دوم  هم می توانند بوی بد سطل زباله شما را از بین ببرد. چنانچه از آنها سطل و کیسه استفاده کنید ، چنانچه خیس شوند و خشک شوند ، به کناره قوطی می چسبند و سوا کردن آنها سخت می باشد. یک ورق خشک کن جدید و بدون استفاده افزایش کنید. بوی بد به سرعت با رایحه ای تازه جانشین می شود.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]