بیوگرافی ایرج راد + عکس

[ad_1]

ایرج راد,بیوگرافی ایرج راد,زندگینامه ایرج راد ایرج راد هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون است

بیوگرافی و عکس های ایرج راد

ایرج راض بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تلاش خود را از صحنه تئاتر و از دوران نوجوانی آغاز کرد. ایرج راد در فیلم‌ها و سریال‌های خاطره‌انگیز زیادی مانند اجاره‌نشینان، امیرکبیر، وزیر مختار، دیر بنه تو و …

خلاصه بیوگرافی ایرج راد

نام واقعی: اکبر حسنی راد

تاریخ تولد: 17 اردیبهشت 1324

محل تولد: تهران

زمینه کاری: کارگردانی و بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون

بیوگرافی ایرج راد

اکبر حسنی راد با نام هنری ایرج راد هنرمند مجرب و کارشناس تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در 18 اردیبهشت 1324 در تهران به دنیا آمد.

ایرج راد یکی از بازیگران با تحصیلات آکادمیک است. او دارای مدرک لیسانس درام از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه کاردیف ولز است. ایرج راد همچنین موفق به دریافت عنوان درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان کشور شد.

ایرج راد دو سال در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، یک سال در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه نبی اکرم تبریز و یک سال در هنرستان منزل تحصیل کرد.

گواهینامه هنری ایرج راد در تئاتر

بیوگرافی ایرج راد,زندگینامه ایرج راد,تصاویر ایرج راد ایرج راد فعالیت هنری خود را از 18 سالگی آغاز کرد.

ایرج راض فعالیت هنری خود را از سال 1337 یعنی از سال اول دبیرستان با اجرای نمایش برای کودکان آغاز کرد. ایرج راض در سال 1338 یک دوره نمایش و تئاتر را به سرپرستی بانو مهین ذم گذراند.

او پس از دوستی با شاهین سرکیسیان و چندین فعالیت تئاتری دیگر به صورت نیمه وقت از سال 1342، در سن 18 سالگی با اجرای قرعه کشی مرگ تیسیر وحی کاشا در تالار فرهنگ به کارگردانی کمال الدین شفیع روی صحنه رفت. من.

ایرج راد با همکاری گروه تئاتر میترا و مهر به تلاش های تئاتری خود ادامه می دهد و با بیش از سی سال تلاش در عرصه تئاتر یکی از هنرمندان با سابقه این عرصه است. ایرج راد از فروردین 1386 به عنوان مدیر عامل نمایش خانگی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حسین مهری

ایرج راض در تئاترهای زیادی مانند «آریاداکاپو»، «لبخند بزرگ آقای گیل»، «بی کفن و مردگان دفن شده»، «آماز قلمدون»، «زنگی سیاه مرد فرنگی» و…

ایرج راد علاوه بر بازیگری، کارگردانی چندین نمایش از جمله «جایگزین‌ها»، «دکتر فاستوس»، «دکتر کواک»، «ماهگران»، «ماهایان کوچیار» و «شهرت و دکتر فاستوس» را در کار خود دارد. مدرک هنر.

اجرای «تجمل و فقر» در بخش مهمان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال 1387 از آخرین کارهای ایرج راد در سال های اخیر است.

راج راد مقابل دوربین فیلم و تلویزیون

زندگینامه ایرج راد,تصاویر ایرج راد,عکس های ایرج راد پستچی در دوران پیش از انقلاب، اولین تجربه بازیگری ایرج راد در سینما

اولین تجربه ایرج راض در مقابل دوربین در 26 سالگی با بازی در پستچی داریوش مهرجویی در سال 1350 رخ داد. پستچی موفق ترین ساخته این کارگردان در محافل بین المللی بود. در سال 1972، پستچی برنده جایزه بین فیلم در بخش سینمای جدید جشنواره فیلم برلین شد. همچنین نامزد دریافت جایزه هوگوی طلایی از جشنواره فیلم شیکاگو شد.

در ادامه ایرج راض در سال 1354 در حلقه مینا نیز ایفای نقش کرد.

از دیگر فیلم های معروف با بازی ایرج راد می توان به اجاره نشینان سال 1365 و جعفرخان فرنگ برگدا در سال 1366 اشاره کرد.

ایرج راد پس از چندین تجربه تئاتری، اجراهای مختلف روی صحنه و حضور در سینما در سال 64 در امیرکبیر یکی از ماندگارترین سریال های تاریخی ایرانی به کارگردانی سعید نکپور جلوی دوربین رفت.

ایرج راض با ایفای نقش ناصرالدین شاه در سریال امیرکبیر تاثیری ماندگار و فراموش نشدنی در ذهن بینندگان ایجاد کرد و هنوز هم بسیاری او را با بازی در نقش ناصرالدین شاه در این سریال می شناسند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رز رضوی

ایرج راد در سال 1370 در سریال تاریخی وزیر المختار به کارگردانی سعید نیک پور و پخش از شبکه یک سیما نقش اصلی الکساندر گریبایدوف را بازی کرد.

سریال وزیر مختار داستان زندگی الکساندر گریبیدوف نمایشنامه نویس، شاعر و آهنگساز روسی است که وارد دنیای سیاست شد و در دوران قاجار در نگارش عهدنامه ترکمنچای نقش آفرینی کرد و پس از آن به ایران آمد. به نام مختار وزیر روسیه.

زندگینامه ایرج راد,تصاویر ایرج راد,عکس ایرج راد و مرحوم جمشید مشایخی ایرج راد هنرمند سریال امیر کبیر ماندگارترین سریال ایران

یکی دیگر از نقش های به یاد ماندنی و متنوع ایرج راد در سریال معروف در پناه تو به کارگردانی حمید امیلیه در سال 1374 است.سریال در بنا تو یکی از معروف ترین سریال های خانوادگی دهه 70 است که ایرج راد در آن نقش پدر را بازی می کرد. مریم (با بازی لعیا زنگنه)، هنرمند اصلی سریال.ایرج راد از نقش آفرینی در این سریال به عنوان یکی از محبوب ترین نقش های خود یاد کرد

ایرج راد در سال 1396 نیز برای بازی در سریال در قلب من با حمید امیلیه همکاری دیگری انجام داد.

ایرج راد در سال ۱۳۸۷ در سریال سال های دستوری به کارگردانی محمدرضا ورزی بار دیگر مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و در آن نقش ناصرالدین شاه را بازی کرد. ایرج راض در سریال سال های مشروطه نقش یک ناصرالدین شاه میانسال و مسن را بازی کرد، این نقش با بازی در سریال امیرکبیر تفاوت های زیادی داشت و دو مقطع زمانی مجزا را به تصویر می کشید.

ایرج راد تا به امروز در بیش از 30 سریال و درام جلوی دوربین تلویزیون ایران بازی کرده است.

ایرج راد و جود در رادیو

عکس فیلم های ایرج راد,ایرج راد هنرپیشه,ایرج راد ناصرالدین شاه از ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر ایران

ایرج راد از آذر 1351 تا پایان سال 1353 به مدت دو سال نویسنده و مجری 112 برنامه هفتگی نیم ساعته (تئاتر روز) حاوی اخبار و رویدادهای ایران، تئاتر جهان، نقد و بررسی و مصاحبه بود.

راج راد و تلاش در زمینه داوری

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آزاده صمدی

زندگینامه ایرج راد, تصاویر ایرج راد, عکس های ایرج راد در جشن حافظ ایرج راد در جشنواره های تئاتر زیادی به عنوان داور حضور داشته است

ایرج راد در تعداد زیادی از جشنواره های تئاتر فجر – جشنواره منطقه ای و محلی رضوی – دفاع مقدس – عاشورایی و ارتش و جشنواره های دیگر به عنوان داور حضور داشته است.

وی همچنین از اعضای هیئت موسس سینما منزل و سی دوران و عضویت در هیات مدیره و امنای جامعه هنرمندان سینما است.

عضویت در هیات موسس، هیات مدیره و مشاور شورای عالی خانه هنرمندان ایران از زمان تاسیس تا کنون.

عضو موسس هیات مدیره و از بدو تاسیس تا کنون عضو هیات مدیره، رییس هیات مدیره، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل خانه تئاتر بوده است.

زندگی خصوصی ایرج راد

زندگینامه ایرج راد,تصاویر ایرج راد,همسر ایرج راد ویرج راد و پسرش

ایرج راد متاهل است و سال هاست ازدواج کرده است اما از همسرش خبری نیست و تنها تصویری از ایرج راد و پسرش در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

لیست فیلم های ایرج راد

پستچی (1351)

دوربرگردان بندر (1353)

گردباد (1364)

مستاجرین (1365)

ویزا (1366)

جعفرخان از فرنگ بازگشت (1366).

توبی (1367)

مثل ابرها در بهار (1369)

نصف جهان (1371)

سهراب به سهراب (قطب وحشتناک) (1372)

شور عشق (1379)

هفت آهنگ (1380)

شمعی در باد (1382)

جایش دیگر خالی نیست (1384)

لیست سریال های ایرج راد

گنبد تئاتر «ایستگاه» (1364)

تله “آریا دا کاپو” (1347)

تله تئاتر «در شهرا» (1350)

امیرکبیر (1363-1364)

تئاتر «دکتر فاستوس» (1364)

این توصیف بی نهایت (1366-1368)

وزیر برگزیده (1370)

مدرسه ما (1373)

تحت حمایت شما (1374)

دستان در آتش (1376)

در قلب من (1377)

گمشده (1377)

راه خانه (1379)

بازی زندگی (2008)

دایره صفر درجه (1386)

سالهای مشروطه (1388)

دختران حوا (2013)

تاریخچه (محکوم 2) (2018)

منبع: بیتوته

[ad_2]

[ad_2]