بیوگرافی داریوش موفق

عکس های بیوگرافی داریوش موفق توسط داریوش موواک

داریوش موفق هنرمند تلویزیون و تئاتر متولد 1348 تهران در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاک روان در نقش قرقی بازی کرد. پس از فارغ التحصیلی به راحتی در رشته گرافیک به دانشگاه تهران پیوست و در رشته تئاتر تحصیل کرد. اما تحصیلات خود را در این مسیر به پایان نرساند و موفق به اخذ مدرک نشد. او کار تئاتر را از جوانی آغاز کرد تا به یکی از موفق ترین هنرمندان تئاتر در سال های اخیر تبدیل شود و نقش آفرینی اش پولی بود.

آثار سینمایی داریوش موویک

داریوش معافک برای اولین بار در سینما ظاهر شد و در سال 1385 در نقش هملت شازده کوچولو دانمارک به کارگردانی رضا بابک بازی کرد. او در این فیلم به ایفای نقش پرداخت، اگرچه به موفقیت بازی های دیگرش مانند سریال «ما فرشته نیستیم» نبود، اما تجربه خوبی برای او محسوب می شود.در این فیلم هنرمندانی چون لیلی رشیدی، جمشید جهان زیناد، بهرام شاه محمد قانون و پرستو گلستانی همبازی هستند.یکی از کارهای ممتاز این هنرمند این است که در دوران بازیگری هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است، اما بهتر است او را مانند اکثر آثارش که 70 درصد آثارش را شامل می شود، یک هنرمند سینمایی بدانیم. 29 درصد آثار او در تلویزیون داریوش موفق در 5 فیلم در درجه تحصیلی خود حضور داشت که عبارتند از: فیلم «نام، مرگ فروشنده»، باغ آلبالو، هملت و فیلم شازده کوچولو دانمارک، هملت به اضافه دو فیلم. تلویزیون و فیلم. او در سریال «ما فرشته نیستیم» و سریال هشت بهشت ​​بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آرون افشار خواننده جوان موسیقی پاپ ایرانی

آثار تلویزیونی داریوش موویک

داریش موفق در سال ۱۳۹۲ در عرصه سینما و تلویزیون بسیار فعال بود و در آثار مهمی به ایفای نقش پرداخت. او در سه فیلم و سریال مهم کار کرد و توانست با آنها شهرت بیشتری کسب کند. از جمله آثار مهمی که وی ارائه کرد، به «ما فرشته نیستیم با فلور سمی»، «ولد شت بهشت ​​سعید علم» و «مرگ نادر فروشنده اثر برهانی مرند» اشاره می کنیم.سریال We Are Not Angels یکی از آثار مهم این هنرمند محسوب می شوداو در این سریال که در سال 1392 تولید شد نقش مهمی را ایفا کرد و توانست با درایت خود در بین مردم شناخته شود و به مخاطبان تلویزیون عرضه شود. این هنرمند در سال 93 علاوه بر بازی در سریال ما فرشته نیستیم، در سریال هشت بهشت ​​نیز بازی کرد. او این بار با سعید علم کارگردان سریال و همچنین هنرمندانی چون فرهاد بشاتی، فرج الله گل صفیدی، علی رضا جعفری و مهدی ساکی همکاری دارد. داریوش معاف در این سال ها با هنرمندان زیادی کار کرد و بیشتر از همه با لیلی راچیدی کار کرد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه مایکل بی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم آمریکایی

سریال خاتون

داریوش موفق در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاک روان نقش قرقی را بازی کرد. این سریال که یکی از سریال های جدید تینا پاک روان است حاوی درامی اجتماعی درباره سال های اشغال ایران توسط متفقین در دهه 1320 است. قهرمان این سریال زنی مستقل و قوی است که در طول زمان با مشکلات مختلفی روبرو می شود.داریوش معافک در این سریال با هنرمندانی چون نیگار جواهریان، مرجان متکی، بابک همیدان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، اشکان خطیبی، سیتری بسیانی، علی فروتن، مهتاب چرواتی، غزل شکری، مهران مدیری و …در نقش آفرینی شرکت می کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی صحبت شرافتی، عکس های صحبت شرافتی و اینستاگرام

جوایز مووویک داریوش

این هنرمند در سال 1366 برنده جایزه بازیگری از جشنواره تئاتر فجر در سریال شب های آوینیون و همچنین جایزه اول بازیگری از جشنواره تئاتر دانشجویی شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی چارلی چاپلین

گردآوری: بخش بیوگرافی هنرمندان روبکا

.