درمان افسردگی با قرآن

[ad_1]

 راهکارهای درمان افسردگی با قرآن, تکنیک های درمان افسردگی با قرآن

درمان افسردگی با قرآن

راه حل های قرآن برای درمان افسردگی

افسردگی یکی از مشکلاتی میباشد که امروزه بین اغلب مردم در سنین مختلف به وجود آمده میباشد. احتمالا برایتان جالب باشد که می توان با آیات قرآن افسردگی را درمان کرد. بنابراین راهکارهای درمان افسردگی با قرآن را برای شما آورده ایم.

6 سوره در قرآن درباره ی افسردگی شاخص تر هستند. البته این به این معنا نیست که تنها در این 6 سوره به افسردگی پرداخته شده میباشد. در سوره غاشیه به گفت‌وگو پوچی اشاره شده میباشد. در سوره مطففین واژه «سجین» آمده که به حال بدی اشاره دارد که گویی انسان در بازداشتگاه و زندان و تنگنا قرار دارد. در سوره فجر به واژه «هان» رسیدیم که در این سوره به صورت «اهانن» آمده میباشد. همچنین در سوره طه به «معیشت ضَنک» و حس بیم و تنگنا اشاره شده میباشد که توضیح شده فقدان ذکر خدا سبب آن می شود: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً».

از آیات قرآن متوجه می شویم که حالات مختلف افسردگی در انسان مراتب دارد؛ مثلاً در سوره عبس به این پرداخته شده میباشد که مقایسه کردن حال انسان را بد می کند. در سوره مطففین اینکه انسان تنها به اندیشه خود باشد و به اندیشه دیگران نباشد ریشه حال بد در انسان ذکر شده میباشد. یا در سوره غاشیه عدم استدلال و داشتن نگاه پوچ به عنوان منشأ حال بد در انسان اشاره شده میباشد. همچنین جزو ابرار نبودن یا مطفف بودن یکی دیگر از منشأهاست.

در سوره غاشیه خداوند انسانی که عملی انجام می دهد اما کار او به عاقبت نمی رسد را متوجه قدرت خداوند می کند و سعی می کند جهان بینی او را گسترش دهد. همچنین انسان را متوجه آخرالزمان و عدم کافی بودن ملاک های دنیایی می کند. یا راه حلی که از سوره مطففین به دست می آورید این میباشد که انسان، خود جانب داری را کنار بگذارد و حق دیگران را در نظر بگیرد و این نگاه، انسان را به تکان برای ادای حق دیگران وا‌ می دارد که این کار حال انسان را خوب می کند. گاهی مواقع ما اندیشه می کنیم که اگر به حقوق دیگران بی توجه باشیم زندگی مان بهتر می گذرد درصورتی که قرآن می گوید این طور نیست و در همین دنیا گرفتار افسردگی می شویم.

درمان افسردگی با قرآن،روش های درمان افسردگی با قرآن

درمان افسردگی با آیات قرآن

بیشتر بخوانید:  11 کاربرد واکس ماشین در خانه داری

امروزه افسردگی یکی از شایعترین اختلالات روانی و معضل عمومی زندگی بشر میباشد. تحقیقات نشان داده میباشد که شنیدن صدای قرآن سبب آسودگی می شود.

خندیدن و گریه کردن از احساسات مخصوص انسان هاست که باقی حیوانات این حس را ندارند. اگر حس اندوهگین بودن و نامیدی بیشتر از دو هفته در شخص باقی بماند به آن افسردگی بالینی گفته می‌شود.

افسردگی ناشی از احساس ناتوانی و عدم کنترل و آزادی میباشد.

در ادامه راه هایی برای رها شدن از ناامیدی و حس بی ارزشی و درمان افسردگی به وسیله ی قرآن و از نظر اسلام را برای شما آورده ایم. می توانید از این راه ها برای درمان افسردگی استفاده کنید.

آیه هایی برای کاهش پریشانی و افسردگی:

ذکرهای زیادی برای کاهش پریشانی و افسردگی وجود دارد اما دو ذکر خصوصی برای این دو امر میباشد؛ ذکر خصوصی کاهش پریشانی «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» و ذکر خصوصی کاهش افسردگی ذکر یونسیه «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین»میباشد.

با آیه ی « وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ » افسردگی را درمان کنید.

اگر دنبال درمان افسردگی با قرآن هستید باید در ابتدا کارهایتان را به خدا واگذار کنید. خیلی از افراد به دلیل حس بی‌حالی و ناتوانی که دارند افسردگی می گیرند. زمانی که فردی حس پوچی داشته باشد افسرده می شود، اما ایمان داشته باشید که خداوند همه چیز را درست می کند و از همه چیز مراقبت می کند. همیشه خواسته هایتان را به خدا بگویید و از او کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با هنر کچه دوزی

درمان افسردگی با آیه ی قرآن « فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا * إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا »

همانا پس از هر سختی راحتی میباشد. خداوند متعال در قرآن به ما مژده داده میباشد که اگر سختی بر ما برسد پس از آن برایمان آسایش و آسودگی را به ارمغان می‌ آورد. به این دلیل باید بدانیم که بعد از هر سختی راحتی میباشد. بعد از هر غروبی طلوعی هست، هیچ سیاهی تا ابد باقی نمی ماند.

روش های درمان افسردگی با آیات قرآن, درمان کردن افسردگی با آیات قرآن

آیه های قرآن برای درمان افسردگی

با آیه ی « لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَهَا » افسردگی خود را درمان کنید.

یکی دیگر از راههای درمان افسردگی با قرآن این میباشد که خداوند چیزی را که روح انسان تحمل آن را نداشته باشد، بر او تحمیل نمی کند. در بسیاری از مواقع مشکلاتی پیش می آید که احتمالا زندگی کردن در آن شرایط غیر ممکن باشد، اما می بینید که می توانید در کنار آن مشکلات زندگی را ا دامه بدهید.

پس مطمئن باشید اگر سختی و مشکلی در ندگی شما بوجود بیاید خداوند متعال توان تحمل آن را به شما می دهد، پس سخت نگیرید.

درمان افسردگی با آیه ی « لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَدٍ »

هنگامی که با مشکلات روبرو می شوید، سوالاتی در ذهن شما ایجاد می شود. از جمله اینکه چرا انسان خلق شده؟ چرا باید با مشکلات روبرو می شود و چرا باید آن ها را تحمل کند؟

باید بدانید انسان از همان ابتدا با مشکلات و سختی ها روبرو می شود و همه ی این مشکلات آزمایش های الهی میباشد، بنابراین باید از این آزمایش ها سربلند بیرون بیایید.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن لکه های رنگ از روی لباس

این مشکلات برای هر کس کم و زیاد میباشد. این طور نیست که مشکلات برای کسی اصلا نباشد.

آیه ی « لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ » برای درمان افسردگی :

هیچ چیز به اندازه ی ایمان و عقیده به خدا برای درمان افسردگی موثر نیست. اگر واقعا ایمان داشته باشید که خدا همیشه مراقب شما میباشد، خودتان را به او می سپارید و هرگز افسرده نمی شوید . پریشانی و استرس نمی گیرید.

بنابراین همیشه مثبت اندیشه کنید و به خدا توکل کنید و پایان مشکلاتتان حل می شوند.

گذشته را رها کنید و آینده را به حال خود واگذار کنید.

یکی از موثرترین راه های درمان افسردگی با قرآن این میباشد که بدانید گذشته ها گذشته میباشد و آینده خود به خود خواهد آمد. حال را دریابید و از حال خود لذت ببرید لازم نیست به گذشته و آینده اندیشه کنید. این روزها می آیند و می روند پس از زمانه حال خود لذت ببرید.

نحوه ی درمان افسردگی با آیات قرآن،شیوه ی درمان افسردگی با آیات قرآن

نحوه ی درمان افسردگی با قرآن

10 قرص عکس افسردگی در قرآن

با تمرکزفکر در آیات و روایات و منابع دینی عوامل زیر به عنوان علل و عوامل نگرانی، پریشانی، افسردگی و سایر بیماری های روحی، مطرح می شود که بیشتر جنبه شناختی دارند. هر چند عوامل دیگری هم وجود دارند. در زیر به ریشه برخی از این بیماری که در قرآن کریم آمده میباشد اشاره می کنیم.

کفر و بی ایمانی

 فراموشی یاد خدا و اعراض از آن

 خود فراموشی

 دلبستگی به امور مادی و غیرالهی

 حرص و طمع

 بی توجهی به نماز

 آرزوهای طولانی

 دنیاطلبی و دلبستگی به آن

 نداشتن خوف از خدا

 ترک ازدواج

 

منبع: بیتوته

[ad_2]