درمان های خانگی رفع خشکی لب

[ad_1]

خشکی لب درمان های خانگی رفع خشکی لب

 

شکر 

شکر می تواند سلول های مرده پوست را که باعث خشکی و از فرم افتادگی لب شده اند از بین ببرد و لب را صاف و یکدست کند. شما می توانید با استفاده از شکر و عسل یک لایه بردار مغذی برای لبتان تهیه کنید. برای این کار ۲ قاشق چایخوری شکر را با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید. این محلول را روی لبتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با استفاده از انگشت، ترکیبی که روی لب مالیدید را به آرامی مالش دهید تا سلول های مرده آن را از بین ببرند. سپس لبتان را با آب ولرم بشویید.

 

  عسل 

بیشتر بخوانید:  جوک های جدید و خنده دار ماه رمضان

عسل یکی از بهترین مرطوب کننده هاست که خاصیت آنتی باکتریال نیز دارد. عسل یک ماده طبیعی مناسب برای لب هاییست که ترک خورده و پوست پوست شده هستند. فقط کافیست مقداری عسل طبیعی را روزی چند بار روی لب بمالید. همچنین می توانید ترکیبی از عسل و گلیسیرین تهیه کرده و شب ها پیش از خواب روی لبتان بزنید تا صبح روز بعد لبتان نرم تر شده باشد.

 

  گلبرگ گل رز 

گلبرگ گل رز نیز یکی از گیاهان مفید برای درمان خشکی لب است. این گیاه نه تنها باعث می شود لبتان مرطوب بماند بلکه به زیباترشدن رنگ آن نیز کمک می کند. برای اینکه بیشترین بهره را از این گل ببرید بهتر است مقداری از این گلبرگ را شسته و در مقداری شیر بریزید تا خیس بخورد. بگذارید چند ساعت بماند. سپس این گلبرگ ها را له کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرند. ترکیب به دست آمده را سه بار در روز روی لبتان بزنید.

بیشتر بخوانید:  عکس بازیگران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی (9)

روغن نارگیل 

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند برای لب های خشک شده در اثر هوای خشک و سرد مناسب باشد.فقط کافیست مقداری روغن نارگیل را چند بار در روز روی لبتان بزنید تا چرب بماند. می توانید از روغن زیتون نیز استفاده کنید.

 

 روغن کرچک 

روغن کرچک  یکی دیگر از مواد طبیعی مناسب برای لب های خشک و ترک خورده است. این روغن را روزانه چند بار روی لبتان بمالید. اگر می خواهید می توانید در کنار این ماده از مواد دیگر نیز کمک بگیرید و کاری کنید لبانتان نرم تر و یکدست تر شوند. برای اینکار یک قاشق چایخوری روغن کرچک، یک قاشق چایخوری گلیسیرین و چند قطره آب لیموی طبیعی و تازه را با هم ترکیب کنید. محلول بدست آمده را شبها پیش از خواب روی لبها بزنید و صبح روز بعد آن را با پنبه خیس پاک کنید.

بیشتر بخوانید:  30 مدل لباس گلدار مجلسی + راهنمای خرید و انتخاب و اصول ست کردن

 

 

نوشته درمان های خانگی رفع خشکی لب اولین بار در روبکا. پدیدار شد.

robeka.ir

[ad_2]