ریشه تاریخی ضرب المثل اگر بشود ، چه شود

[ad_1]

ضرب المثل های فارسی, ریشه تاریخی ضرب المثل

داستان ضرب المثل اگر بشود ، چه شود

کاربرد ضرب المثل اگر بشود، چه شود :

ضرب المثل اگر بشود، چه شود در مورد افراد خوش بینی به کار می‌رود که گاه خودشان می‌دانند کاری که در حال انجام آن هستند بی‌فایده است ولی باز هم بر انجام آن اصرار دارند.

داستان ضرب المثل اگر بشود ، چه می شود :

ملا نصرالدین، تا بحال دریا را ندیده بود روزی گذرش به کنار دریا افتاد. با خود گفت: «جل الخالق! چه قدر آب! اصلاً آخرش معلوم نیست.»  ملا کنار دریا نشست و به فکر فرو رفت. ناگهان به این فکر افتاد که باید از این همه نعمت كه پیش رویش است نهایت استفاده را بكند. همان جا نشست و نقشه کشید. هیچ کدام از نقشه هایش عملی نبود.

بیشتر بخوانید:  پیام تسلیت شهادت حضرت علی (ع) | اس ام اس تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام

عاقبت فکر عجیبی به ذهنش رسید. بلند شد و با عجله به شهر رفت. به اولین بقالی كه رسید ظرف ماستی خرید و دوباره بازگشت و آمد و در كنار ساحل نشست و شروع كرد با قاشق كم كم ماست را در آب حل كردن .

مردی از آنجا می‌گذشت،وقتی ملانصرالدین را با آن حال دید، ایستاد و او را زیر نظر گرفت. ملا را شناخت نزدیك آمد سلام و علیك كرد و پرسید: ملا چه كار می كنی؟ ملا خونسرد گفت: دارم دوغ درست می‌كنم.

مرد با تعجب گفت: «دوغ درست می کنی! برای چه؟»

ملا همانگونه كه در عوالم خودش بود گفت: فكرش را بكن من كه از دارایی‌های روی خشكی بهره‌ای نبرده‌ام اگر شانس بیاورم این دوغ درست شود، آن وقت بتوانم آن را بفروشم چقدر ثروتمند خواهم شد. فكرش را بكن اگر بشود، چه می‌شود.

بیشتر بخوانید:  عکس های عاشقانه خفن زوج های رمانتیک مرداد ماه

مرد خندید و گفت: «دیوانه شده ای، مگر می شود با یک کاسه ماست یک دریا دوغ درست کرد؟» ملانصرالدین گفت: «خودم هم مطمئن نیستم که بشود، اما می دانی اگر بشود، چه می شود؟!»

منبع: بیتوته

 

[ad_2]