طرز تهیه مربای آلبالو

[ad_1]

 طرز تهیه مربا آلبالو,طرز تهیه مربای البالو

طرز تهیه مربا آلبالو

مواد لازم برای تهیه مربا آلبالو :

 آلبالو 1 کیلو
 شکر 1/5 کیلو
 آبلیمو 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه مربای آلبالو :

برای تهیه ی مربا آلبالو، ابتدا دم و برگ آلبالوها را بگیرید و آن را بشویید و داخل آبکش قرار بدهید تا کمی آب آن خارج شود، سپس یک رقم نی پلاستیکی بردارید و از جای ساقه ی آلبالو به داخل آن فشار بدهید تا هسته از جهت دیگر خارج شود این روش آسوده ترین روش برای بیرون آوردن هسته میباشد و سرعت عمل شما را بالا می برد.

زمانی که هسته ها را سوا کردید. به صورت لایه ای آلبالو و شکر را داخل قابلمه ای ترجیحا لعابی بریزید و به مدت یک روز داخل یخچال قرار بدهید تا کمی آب بیاندازند. (  بیشتر بخوانید: خواص آلبالو و گیلاس )

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ترشی کلم سفید و قرمز به روش های متفاوت

بعد از گذشت این دوران قابلمه را روی شعله ی گاز قرار بدهید، شعله ی گاز را کمی بیشتر کنید زمانی که جوشید شعله را کم کنید تا به آرامی حدود نیم ساعت به آرامی بجوشد. در حین کار کف های روی آن را بردارید که مربا آشکار زشتی پیدا نکند.

اگر مربا بیشتر بجوشد رنگ آن تیره و زشت می شود. در دوران پایانی آبلیمو را داخل آن بریزید و هم بزنید.

مربای شما باید کمی غلیظ باشد، اگر رقیق بود آلبالوها را سوا کنید و شربت آن را کمی بجوشانید تا غلیظ تر شود و اگر آب آن زیاد بود می توانید از آن به عنوان شربت آلبالو استفاده کنید و آن را از داخل مربای آلبالو سوا کنید. تا کم آب تر شود. برای تست غلظت مربا آلبالو باید مقداری از آب مربا را داخل بشقابی بریزید و اجازه بدهید سرد شود آن را به آرامی تکان بدهید اگر به آسودگی تحرک کرد خیلی رقیق میباشد و اگر به سختی تکان خورد غلظت آن کافی میباشد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه انواع ترشی یونانی

اجازه بدهید مربا و شربت ها سرد شوند سپس آن ها را درون شیشه های پاکیزه و خشک بریزید و در آن ها را استوار ببندید و درجای خشک و خنک قرار بدهید.

مربای آلبالو,طرز تهیه مربای آلبالو

طرزتهیه مربای البالو

نکاتی برای تهیه مربا آلبالو :

هنگام سوا کردن شربت آن تمرکزفکر کنید که مربا کم آب نشود زیرا سبب خشکی و سفت شدن مربا می شود.

 اگر مربا و شربت گرم باشد و داخل شیشه بریزید سبب کپک زدن آن ها می شود.

 افزایش کردن آبلیمو سبب پیشگیری از شکرک زدن مربا می شود.

 خیلی مواقع شنیدید برای تهیه مربا آلبالو باید میزان شکر دو مساوی آلبالوها باشد ولی این میزان سبب شیرین شدن و سفت شدن مربا آلبالو می شود. خوشمزگی مربا آلبالو به کمی ترش بودن آن میباشد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مربا آووکادو

 

منبع: بیتوته

[ad_2]