طرز تهیه پنیر کوتاژ

[ad_1]

 نحوه ی درست کردن پنیر کوتاژ, طرز درست کردن پنیر کوتاژ

کاربردهای پنیر کوتاژ

پنیر کوتاژ یا کاتیج

پنیر کوتاژ جانشین مناسبی برای پنیر ریکوتا زیرا چربی این پنیرها کم میباشد. این پنیر زیاد پر نفع میباشد و دیر هضم می شود.

پنیر کوتاژ یک پنیر نرم میباشد که از کشک ساخته می شود و مزه ترشی دارد. این پنیر اولین بار توسط کارگران اروپایی ساخته شد و سپس به آمریکا آورده شد.

پنیر کوتاژ به clumping که در شیر گرم اتفاق می افتد، تکیه می کند و مایه پنیر در فرآیند ساخت آن نمی شود.

روش های استفاده از پنیر کوتاژ:

اکثر مردم تنها مقداری از پنیر کوتاژ را در کاسه می ریزند و خوردن آن را مفید می دانند. برخی از مردم نیز آن را به اسموتی ها و زیبا ها افزایش می کنند. اما این ماده مغذی می تواند در همه نوع غذاهای شیرین و خوشمزه استفاده شود.

سالاد میوه با پنیر کوتاژ برای تاکو صبحانه

این تاکو شیرین که با سالاد میوه و پنیر کوتاژ آماده می شود صبحانه مناسبی برای زمانی میباشد که در صبح زود از تختخواب بیرون می آیید.

سالاد ماهی با با پنیر کوتاژ

سبزیجات آسان، سالمون روغنی و پنیر کوتاژ خامه ای برای حاضرکردن سالاد خوشمزه و مقوی کافی میباشد. این سالاد پروتئین کافی برای سیر کردن و تغذیه ماهیچه ها و حاضرکردن آنها برای عملکرد روزانه کافی میباشد.

مافین پروتئینی کره بادام زمینی

پس از حاضرکردن این مافین پروتئینی، افزایش کردن پنیر کوتاژ آن را بدون نیاز به روغن اضافی مرطوب می سازد. پودر کره بادام زمینی و گیلاس خشک شده، طعم کلوچه ها را مشابه ساندویچ مورد علاقه هر شخص درست می کنند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پلانتین سرخ شده

ورزشکاران، بدنسازان و دوندگان دوی سرعت می توانند از این پنیر قبل یا بعد از ورزش استفاده کنند. پنیر کاتیج  یا پنیر کوتاژ به آرامی هضم می شود و به آنها انرژی می دهد؛ بنابراین برای استفاده قبل از ابتدا تمرین یک گزینه عالی میباشد.

 گیاهخواران هم می توانند از پروتئین بالای این پنیر برای جبران کمبود پروتئین در رژیم غذایی شان استفاده کنند. چون شیری که این پنیر از آن تهیه می شود شیر گاو میباشد و پروتئین بیشتری نسبت به دیگر انواع شیر دارد.

 از این پنیر به صورت رنده شده در انواع سالاد و نان می توان استفاده کرد. در بسیاری از دستور‌های آشپزی پنیر کوتاژ را یک جانشین خوب برای پنیر ریکوتا می دانند، چون این پنیر چربی کمی دارد.

 در پاستا‌های پنیری هم می توان از این پنیر استفاده کرد.

طرز تهیه پنیر کوتاژ به روش سنتی :

طرز تهیه پنیر کوتاژ,درست کردن پنیر کوتاژ

طرزتهیه پنیر کوتاژ

مواد لازم برای تهیه پنیر کوتاژ سنتی :

شیر تازه 2 لیتر
نمک (داوطلبانه) به مقدار لازم سلیقه ای

 

طرز تهیه پنیر کوتاژ سنتی :

ابتدا باید سرشیر و چربی شیری که دارید را سوا کنید و برای استفاده در یک کاسه دربسته بریزید. سپس شیر را در یک کاسه شیشه ای بریزید و روی آن را با یک پارچه پشمی با بافت درشت بپوشانید. دلیل این کار این میباشد که شیر در عین حال که تبخیر می شود، حشره، جانور یا اجسام کوچک داخل آن نیفتد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه استیک (یا مرغ) فاجیتاس

شما باید این کاسه شیر را به مدت 2 روز در هوای آزاد و محوطه باز قرار بدهید تا شیر در این مدت حالتی ژله ای و دلمه دلمه بگیرد. (به عبارتی کمی ترش شود!) پس از گذشت 2 روز دیگر نباید هیچ آبی روی شیر ببینید. اگر پس از 2 روز روی شیرتان آب دیدید به آن زمانه بیشتری برای ترش شدن بدهید.

اینکه چقدر طول بکشد تا شیر شما به چنین حالتی برسد بستگی به این دارد که شیر چقدر تازه باشد.

باز هم چربی شیر را بگیرید و شیر بریده شده را در یک کاسه فلزی بریزید. شما باید این کاسه را روی حرارت خیلی کم بگذارید و اجازه بدهید که 5 تا 10 لحظه حرارت ببیند. همین زمانه برای سوا شدن آب و دلمه های شیر کافی میباشد، اما اگر باز هم این اتفاق نیفتاد، اجازه بدهید کاسه شما زمانه بیشتری روی حرارت بماند.

پس از اینکه آب شیر سوا شد، باید شیر را در پارچه نخی یا آبکش توری بریزید تا بخت جامد شیر سوا شود.

شما می توانید پارچه حاوی پنیر را بعد از چند بار فشردن برای 2 تا 3 ساعت از جایی آویخته کنید تا به آهستگی آب خود را از دست بدهد یا اینکه یک جسم سنگین روی پارچه بگذارید تا آب پنیر از آن خارج شود. روش اول به شما پنیر نرمتری می دهد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه چانا ماسالا

آب این پنیر زیاد مغذی میباشد و شما باید مقداری از آن را برای نگهداری از خود پنیر نگه دارید، در حالی که داخل آن نمک حل کرده اید، پنیر را قرار بدهید و داخل یخچال نگهداری کنید. بقیه اش را هم می توانید مصرف کنید.

این پنیر را بسته به اینکه می خواهید چگونه مصرف کنید، می توانید چرخ کنید یا روی آن خامه بریزید.

طرز تهیه پنیر کوتاژ خانگی :

نکته هایی برای تهیه ی پنیر کوتاژ, پنیر کوتاژ چیست

درست کردن پنیر کوتاژ

مواد لازم پنیر کوتاژ:

 شیر کامل 2 لیتر
 آبلیمو یا سرکه 4 قاشق چایخوری
ماست  6-8 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پنیر کوتاژ خانگی :

طرز تهیه این پنیر کوتاژ درست مشابه روش اول میباشد. تنها برای اینکه شیر دلمه دلمه شود باید ابتدا آن را بجوشانید و زمانی که شیر ابتدا به جوش‌آمدن کرد، آبلیمو، سرکه یا ماست را به آن افزایش کنید.

پس از افزایش کردن این مواد اسیدی باید کمی شکیبایی کنید تا شیر دلمه دلمه شود. وقتی که شیر برید می توانید آن را از روی حرارت بردارید. در این مرحله هر چه شیر شما بیشتر روی حرارت باشد پنیر شما سفت تر می شود. سپس آن را داخل پارچه ای بریزید و آن را کمی فشار بدهید و از جایی آویخته کنید. و یا پارچه را داخل سبد قرار بدهید و روی آن جسم سنگینی قرار بدهید. با این روش پنیر شما سفت تر می شود.

با آویخته کردن پنیر نرم تری دارید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]