مد، فشن و زیبایی در سایت مدیسو

چرا برخی از عطرها ماندگاری بیشتری دارند؟

خرید عطر زنانه یکی از بهترین و لذتبخش‌ترین خریدهای خانم‌ها است. معمولا عطرهایی که ماندگاری بیشتری دارند، گرانتر هم هستند؛ به قول معروف هرچقدر پول بدی همون اندازه آش میخوری. اما عطرهای گران، چه ویژگی‌هایی دارند که ماندگاری بیشتری دارند؟ به طور کلی کلمه عطر به معنی «رایحه مطبوع و شیرین» است. خود کلمه‌ی رایحه برای هر بویی قابل استفاده است؛ از بوی غذا تا بوی نم باران و هر بوی دیگری که قابل استشمام باشد.

5 نوع مختلف عطر

عطر به طور کلی، 5 نوع مختلف دارد که هر کدام غلظت و ماندگاری متفاوتی دارد. در ادامه نحوه شناخت انواع مختلف عطر را بررسی می‌کنیم:

عطر (Perfume)

بیش از 20 درصد غلظت روغن دارد و اگر صبح از عطرتان استفاده کنید تا عصر بوی عطرتان را احساس خواهید کرد. عطرها بیشترین غلظت بو را دارند و در بین انواع دیگر، بیشترین ماندگاری را معمولا بین شش تا هشت ساعت دارد. افرادی که پوست حساسی دارند بهتر است از عطر استفاده کنند؛ زیرا الکل کمتری به نسبت انواع دیگر دارد و باعث خشکی پوستتان نمی‌شود.

ادوپرفیوم (EDP)

بعد از عطر بالاترین غلظت روغن را بین 15 تا 20 درصد دارد و به طور متوسط، بین چهار تا پنج ساعت می‌توانید بوی آن را احساس کنید. به مراسمی که دعوت شده‌اید توجه نکنید و از ادوپرفیوم استفاده کنید، این نوع قابل اعتمادتر است و به نسبت عطر ارزان‌تر است.

بیشتر بخوانید:  شواف زوج پاکستانی در جشن عروسی با یک توله شیر!

ادوتویلت (EDT)

بین 5 تا 15 درصد غلظت ادوتویلت است و از ادوپرفیوم ارزان‌تر و البته یکی از محبوب‎‌ترین انواع عطرهای موجود است. به طور معمول بین دو تا سه ساعت ماندگاری دارد. ادوتویلت برخلاف ادوپرفیوم برای روز مناسب است. اصطلاح ادوتویلت از عبارت فرانسوی Faire sa toilette گرفته شده و به معنای آماده شدن است. اگر استفاده‌ی روزانه دارید بهتر است یک شیشه‌ی کوچک از آن را در کیفتان داشته باشید تا تمدید کنید.

ادکلن (EDC)

الکل در این نوع بیشترین اندازه را دارد و غلظت روغن آن بین دو تا چهار درصد است؛ بنابراین ارزان‌تر از موارد بالا است و به طور کلی تا دو ساعت ماندگاری دارد. ادکلن بیشتر در شیشه‌های بزرگ با حجم میل بالا عرضه می‌شود و در آن از نت‌های گیاهی و مرکبات استفاده می‌شود.

جین مناسب برای هر فرم بدن

همه ما شکل‌ها، اندازه‌ها و سبک‌های متفاوتی داریم؛ بنابراین پیدا کردن شلوار جین مناسب می‌تواند یک کار بزرگ باشد. خوشبختانه نکات و ترفندهایی برای هر یک از شما برای یافتن شلوار جین مناسب وجود دارد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید و هنگام رفتن به خرید جین جدید، آنها را به خاطر بسپارید. امیدوارم این مقاله به شما در پیدا کردن آن شلوار جین که مدت ها در انتظارش بودید کمک کند!

بیشتر بخوانید:  ایا نسکافه چاق میکند؟ بالاخره نسکافه بخوریم یا نه ؟

شکل بدن انحنادار و ساعت شنی

خانم‌هایی که فرم بدن ساعت شنی دارند بسیار خوش شانس هستند؛ زیرا می‌توانید با تنظیم نسبت باسن به سینه و کمر باریک، همه چیز را متعادل نگه دارید. شلوارهایی که برای اندام شما مناسب خواهد بود شامل:

جین تنگ: من همیشه فکر می‌کنم که شلوارهای جین تنگ در فرم بدن ساعت شنی جذاب‌تر هستند.تناسب قفسه سینه و باسن شما بیشتر از قبل زیبا نشان داده می‌شود؛ بنابراین پاهایتان لاغرتر و کشیده‌تر نشان داده می‌شود.

فاق بلند:شلوارهای فاق بلند را واقعا توصیه می‌کنم؛ این شلوارها وقتی در کوچکترین قسمت کمرتان قرار می‌گیرد باعث می‌شود که کمر باریک‌تر دیده شوید.

شلوار با جیب‌های پشتی متوسط:  اندازه‌ی جیب خیلی مهم است و باعث می‌شود که باسن را برجسته‌تر نشان دهید؛ بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  زن چینی رکوردار بلندترین مژه جهان+تصاویر

جین گشاد: برای خرید شلوار جین گشاد، شلوار جین گشادی را انتخاب کنید که تا زانو تنگ و لاغر باشد و سپس کمی گشاد شود.

فرم بدن گرد و سیبی

چربی دور شکم یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که وقت خرید شلوار جین با آن روبرو می‌شوید؛ اما قطعا گزینه‌هایی برای شما نیز وجود دارد. نکاتی که باید رعایت کنید شامل:

جین اسکینی: شلوار جین اسکینی وقتی با یک تاپ ست می‌شود واقعاً زیبا به نظر می‌رسد؛ زیرا این ناحیه مشکل شما را پنهان می‌کند اما شلوارهای لاغر همچنان متناسب هستند و ظاهری متعادل ایجاد می‌کنند.

فاق بلند: انحنای بیشتری دارید و می‌خواهید شکم خود را مخفی کنید؟ توصیه می‌کنم به سراغ یک شلوار جین بلند بروید زیرا همه چیز را در خود نگه می‌دارد.

ادامه مطالب را در سایت مدیسو بخوانید.

سایت مدیسو یک سایت تخصصی مد و زیبایی است که با انتشار مطالب به‌روز، متناسب با نیازها و بازار به معرفی سبک زندگی‌ و لایف استایل متنوع و حتی کاربردی می‌پردازد. مدیسو فعالیت خود را از پاییز 1400 شروع کرده است و علاوه بر مد و زیبایی به تناسب اندام و سلامتی، راهنمای خرید، اخبار سلبریتی و گردش نیز می‌پردازد.