چگونه وسایل چدنی را تمیز کنیم؟

[ad_1]

 راهنمای تمیز کردن چدن, روش های تمیز کردن چدن

تمیز کردن انواع وسایل چدنی

نحوه تمیز کردن لوازم چدنی

وسایل چدنی یکی از سخت ترین وسایل میباشد اما اگر از آن ها درست مراقبت نکنید؛ سن آن ها کم می شود.

این ماده چنان استوار و قابل اطمینان میباشد که خیلی از افراد به نابسامانی وسایل چدنی، مبلمان و سایر وسایل خود اندیشه نمی کنند. حق دارند نگران نباشند، زیرا اگر به درستی از آن ها استفاده کنید می تواند برای همیشه مقاومت داشته باشد.

چدن از وسایل محکمی میباشد که اگر درست از آن مراقبت کنید، سن و مقاومت زیادی دارد.

چدن به تمیزکاری نیاز دارد. خصوصا ظروف چدنی که در آن غذا پخت و پز می کنید. برای تمیز کردن چربی های ظروف چدن باید با اسفنجی نرم استوار روی آن بکشید تا چربی های آن از بین برود. نگهداری درست از این فلز می تواند آن ها را عمری کند.

نحوه تمیز کردن ظروف چدنی

برای تمیز کردن ظروف چدنی هرگز از صابون استفاده نکنید: این ماده بیشتر از اینکه به درد شما بخورد می تواند به ظروف شما آسیب بزند. در عوض کاسه چدنی را با آب پر کنید، سپس آن را روی اجاق داغ قرار دهید. هنگامی که آب آغاز به جوش‌آمدن کرد، با استفاده از کفگیر پلاستیکی، غذاهای مانده را بتراشید.

بیشتر بخوانید:  روش های فریز کردن غوره

بعد، یکبار دیگر ماهی تابه را بشویید، آن را با یک پارچه خشک پاک کنید و دوباره آن را روی شعله قرار بدهید تا آب آن تبخیر شود. توجه داشته باشید که بهترین روغن برای استفاده از ظروف چدن، روغن نخل یا روغن هسته انگور میباشد که به مقاومت بیشتر ظروف در مساوی چسبندگی و زنگ زدگی کمک می کند.

برای تمیز کردن چدن آغشته به زنگ زدگی، وسایل آشپزی را درون فر قرار دهید، سپس فر را روی درجه ی خود تمیز کردن قرار بدهید. (به یاد داشته باشید که پایان قفسه های اجاق را برداشته و چدن را از پایه اجاق گاز قرار بدهید- به عنوان مانند بالای لیوان سرامیکی.) هنگامی که فر چرخه تمیزکاری خود را به پایان رساند، زنگ زدگی و روغن جمع شده روی چدن سوزانده خواهد شد، شما باید بتوانید آن ماده سیاه پوسته را با حوله ی خشک پاک کنید.

تمیز کردن چدن,نحوه ی تمیز کردن چدن

تمیز کردن ظروف چدنی

نحوه تمیز کردن مبلمان چدنی

برای تمیز کردن مبلمان چدنی که در تاثیر گرد و خاک، رنگ و روی خود را از دست داده اند و گرفتار زنگ زدگی شده اند، ابتدا مناطق صدمه دیده را با کاغذ سنباده مالش دهید و سپس با پارچه خشک آن را پاک کنید تا ذرات بقیه از بین برود. بعد، مبلمان را با محلول آب و مواد شوینده ملایم بشویید. پس از تمیز شدن تکه، آن را کاملاً خشک کنید. اگر قصد رنگ آمیزی مجدد دارید، این کار را با دو لایه رنگ زدن انجام دهید و چهار یا شش ساعت بین هر لایه زمانه بگذارید. مبلمان چدنی را با استفاده از واکس خودرو مهر و موم کنید، اجازه بدهید کاملا به مبلمان نفوذ کنند.

تمیز کردن ابزار چدنی شومینه, نحوه ی تمیز کردن گریل های چدنی

روش های تمیز کردن مبلمان چدنی

بیشتر بخوانید:  تزئین سفره نذری و سفره ابوالفضل

نحوه تمیز کردن توری های گریل چدنی

توری های گریل یک ضرب و شتم واقعی دارند. برای تمیز کردن محلول چهار اقبال آب با یک اقبال سرکه سیب مخلوط کنید. به طور مداوم یک برس یا مسواک را به آن مخلوط آغشته کنید، و با تندی روی گریل بکشید تا پایان آلودگی ها و کثیفی ها از روی آن سوا شود. سپس توری ها را با پارچه ای خشک تمیز کنید. این روش را به طور منظم در مواقعی از سال که اغلب روی گریل کباب تهیه می کنید دوباره‌کاری کنید. اگر زنگ زد، قبل از پاک کردن توری ها، کوره را روشن کنید تا داغ شود. تا حسابی داغ شود و به رنگ سرخ شود. اگر با زغال بود، زغال ها را روشن کنید تا حسابی داغ شود.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن لکه های رنگ از روی لباس

آیا می خواهید توری ها را در مساوی تجمع های آینده مهر و موم کنید؟ آنها را با یک لایه روغن پخت و پز بپوشانید، سپس گریل را با حرارت میانه ​​حدود 90 لحظه روشن کنید.

روش های تمیز کردن گریل های چدنی,راهنمای تمیز کردن وسایل چدنی

نحوه ی تمیز کردن گریل چدنی

نحوه تمیز کردن چدن و وسیله شومینه

ابزارهای شومینه ای که برای جابجایی مجدد چوب های سوخته در شومینه استفاده می شوند، ناچار از دوده پوشانده می شوند. خوشبختانه تمیز کردن آنها زیاد طول نمی کشد.

روی آن اسپری WD-40 3-in-One را بپاشید. و با سیم ظرفشویی روی آن بکشید. و سپس با یک دستمال خشک تمیز کنید تا پایان آلودگی ها از بین بروند.

وسیله شومینه در شومینه به انباشتگی سوختن چوب غلتکی استفاده به ناچار در دوده پوشیده شده. خوشبختانه تمیز کردن آنها زیاد طول نمی کشد. روی WD-40 3-in-One اسپری کنید و یک اسکراب خوب با پشم استیل به آنها بدهید و خشک شود تا پایان شود. پس از آن، برای محافظت از چدن در مساوی نم، پولیش اجاق آهنی استفاده کنید.

نحوه ی تمیز کردن چدن,راهنمای تمیز کردن چدن

تمیز کردن ابزارهای چدنی شومینه

 

منبع: بیتوته

[ad_2]