بیوگرافی امیر جعفری

امیر جعفری متولد ۱ شهرفر ۱۳۵۳ در تهران، هنرمند تلویزیون، سینما و تئاتر ایرانی است. امیر جعفری دارای مدرک کارشناسی مدیریت از دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه است. امیر جعفری دو سال زیر نظر حمید سرگیان بازیگری آموخت. در سال آخر دبیرستان به کلاس های مرکز تجربی با تدریس صمدریان رفت و به تمرین بازیگری پرداخت. برای من خیلی گران شد.امیر جعفری بازیگری را از سال 1380 شروع کرد و در سریال های نان، عشق و موتور 1000 بازی کرد و همچنین از سال 1380 با بازی در سریال بدون شرح شروع به کار در تلویزیون کرد.

به احتمال زیاد وقتی سریال طنز بدون توضیح از تلویزیون پخش شد، هیچکس حدس نمی زد که امیر جعفری روزی به یکی از موفق ترین هنرمندان تلویزیون و سینما در سبک طنز تبدیل شود، اما امیر جعفری تنها نبود. که معروف شد در زمینه طنز زمانی که در سریال معروف مواه بنبیه نقش جلال فتوحی پسر علی نصریان را بازی کرد، همه متقاعد شدند که امیر جعفری هنرمند است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مانی نوری

صحبت های ریما رامین فر:

در تئاتر با هم دوست شدیم، فکر می کنم سال ۱۳۷۳ بود که در یک نمایش با هم به عنوان جلاد بازی کردیم و قبل از آن یک سال با آقای تزاریقیان همکلاسی بودیم.امیر در آن زمان برای من بسیار مفید بود و رهبری او تأثیر زیادی بر صحنه تئاتر گذاشت. نزدیک به 11 سال با هم کار کردیم و خیلی با هم آشنا شدیم و در نهایت این 11 سال دوستی به ازدواج منجر شد. در نتیجه این ازدواج پسری به دنیا آمد که رسام نام داشت.

بابک زنجانی از همکاری خود با امیر جعفری در سریال یاسین صحبت کرد و گفت: امیر جعفری به عنوان مشاور فنی با ما همکاری می کند و نظر خود را در مورد سناریو بیان می کند و به همکاری خود با امیر جعفری نیز اشاره کرد. هنرمند امیر جعفری مرا به ابراهیم الشیبانی معرفی کرد. من و امیر همکلاسی بودیم. 5 سال با هم بودیم، دبستان، مدرسه ای در شهرک غرب و دبیرستان ایثار. ما هنوز دوستان خانوادگی هستیم. البته ما با امیر رابطه کاری نداریم و از دوستی من بهره مالی نبرده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سارا رسول زاده