سوالات متداول عمل لیفت سینه

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه یا ماستوپکسی روشی است که برای بازگرداندن شکل طبیعی سینه با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت اطراف استفاده می شود. این کار باعث بالا بردن سینه ها می شود. این روش برای تغییر اندازه سینه ها در نظر گرفته نشده است.

چه کسی کاندیدای مناسب برای لیفت سینه است؟

بهترین کاندیدها برای لیفت سینه زنانی هستند که به دلیل افزایش سن، بارداری، شیردهی و نوسانات وزن، خاصیت ارتجاعی و شکل سینه خود را از دست داده اند.

برش های لیفت سینه معمولا به چه صورت خواهد بود؟

اسکار حاصل از این روش 1) در اطراف هاله نوک پستان، 2) در اطراف هاله نوک پستان و به صورت عمودی از آرئول به سمت پایین سینه خواهد بود، یا 3) در اطراف هاله نوک پستان، به صورت عمودی از آرئول به سمت پایین به سمت چین پستان و به صورت افقی در سراسر چین. پزشک شما تعیین خواهد کرد که کدام برش برای شما مناسب است.

خطرات احتمالی لیفت سینه چیست؟

خطرات بالقوه شامل خونریزی، عفونت، درد، جای زخم، بی حسی، عدم تقارن سینه، از دست دادن حس در نوک پستان، از دست دادن جزئی یا کامل نوک پستان و آرئول و نیاز به جراحی اضافی است.

زمان معمول نقاهت برای لیفت سینه چقدر است؟

این روش معمولاً به صورت سرپایی قابل انجام است. شما با داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک به خانه فرستاده خواهید شد.. شما باید به مدت 3-4 هفته پس از عمل از سوتین طبی استفاده کنید. به مدت 4-6 هفته نباید هیچ فعالیت سنگینی انجام دهید.

چه زمانی برای بازدید بعدی برگردم؟

شما باید روز بعد و همچنین یک هفته بعد از عمل ویزیت شوید. از آنجا دکتر سود تعیین می کند که چه زمانی باید پیگیری کنید.

چه مدت قبل از اینکه بتوانم به سر کار برمیگردم؟

اکثر بیماران می توانند ظرف 1-2 هفته بعد از عمل به سر کار بازگردند.

چه مدت قبل از اینکه بتوانم به فعالیت عادی برگردم؟

اکثر فعالیت های زندگی روزمره را می توان در عرض چند روز از سر گرفت. برای کمک به کاهش احتمال ایجاد لخته خون، بلند شدن و حرکت روز پس از جراحی مهم است. برای حدود 4-6 هفته یا تا زمانی که دکتر شما به شما اجازه نداده باشد، باید از انجام فعالیت های شدید اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید:  اگر جان خود را دوست دارید هیچ گیاهی را در این باغ لمس یا بو نکنید!

چرا باید به لیفت سینه فکر کنم؟

هر زمان که سینه ‌های یک خانم سفتی، پری، تقارن یا انحراف خود را از دست داد، ممکن است لیفت سینه برای برگشتن سینه ها به حالت طبیعی برای او مناسب باشد. معمولاً این به دلیل تغییر ناشی از کاهش وزن، بارداری یا شیردهی است. یکی دیگر از دلایلی که برخی از خانم ها این جراحی را انتخاب می کنند این است که نوک سینه های آن ها رو به پایین است. اگر سینه های شما مانند گذشته جوان به نظر نمی رسد، باید با یک جراح مجرب مشورت کنید تا ببینید آیا لیفت سینه برای شما بهترین گزینه برای انتخاب است یا خیر.

چگونه بین لیفت سینه و بزرگ کردن سینه تصمیم بگیرم؟

جراحی ‌های لیفت سینه و بزرگ‌ کردن سینه، روش ‌هایی بسیار متفاوت با اهداف کاملاً مجزا هستند. بزرگ کردن سینه یک عمل جراحی است که برای افزایش اندازه سینه‌ های فرد انجام می ‌شود و می ‌تواند باعث پر شدن ناحیه بالای سینه شود. لیفت حجم طبیعی سینه فرد را حفظ می‌کند اما پوست سینه را سفت می‌کند تا ظاهری شاداب ‌تر و جوان ‌تر به آن بدهد.

برخی از بیماران تصمیم می‌گیرند که همزمان لیفت سینه و بزرگ کردن سینه را انجام دهند. نتایج مورد نظر خود را با جراح خود در میان بگذارید تا مشخص شود کدام یک برای شما بهترین است.

اگر تمایل به انجام عمل لیفت باسن برزیلی را دارید به این مقاله مراجعه کنید.

برخی از مزایای لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه مزایای زیادی دارد. به طور کلی، لیفت سینه ظاهر جوانی را به سینه های فرد باز می گرداند. لیفت سینه باعث بازیابی پری و استحکام هیکل طبیعی زن می شود. بسیاری از خانم ها لیفت سینه را انتخاب می کنند زیرا می توانند ظاهر طبیعی و احساس سفت تر سینه های خود را حفظ کنند.

آیا نتایج لیفت سینه دائمی است؟

نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بسیاری از بیماران برای چندین سال از نتایج روش خود لذت می برند. با این حال، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر طول این نتایج تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، کاهش وزن، بارداری و افزایش سن همگی می توانند بر افتادگی بافت سینه خانم ها تأثیر بگذارند. طبیعی است که بدن شما به پیری ادامه دهد، اگرچه سینه های شما در سال های آینده ظاهری جوان تر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

نقاهت جراحی لیفت سینه چقدر است؟

مانند بسیاری از جراحی‌های سینه، قبل از بازگشت به محل کار و زندگی روزمره، ۱ تا ۲ هفته زمان بهبودی را توصیه می‌کنیم. به مدت 10-14 روز ورزش (خارج از پیاده روی) یا بلند کردن ورزش ممنوع است.

برای چه محدودیت هایی بعد از جراحی برنامه ریزی کنم؟

توصیه می کنیم برای بهبودی کامل، 1.5-2 هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید و استراحت کنید، اگرچه برخی از بیماران یک هفته پس از جراحی به سر کار باز می گردند. همه چیز به قدرت بدنی شما بستگی دارد.

در اینجا چند محدودیت خاص وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید:

  • حداقل یک هفته رانندگی نکنید.
  • حداقل 3-4 هفته ورزش نکنید. این حرکات شامل برخی فعالیت های روزمره مانند خم شدن و بلند کردن بازوها روی سر می شود. شما می توانید برای ورزش پیاده روی کنید، اما نباید فعالیت های سنگین را انجام دهید.
  • به مدت تقریباً 6 هفته پس از جراحی از سوتین طبی استفاده کنید. شما می توانید سوتین را برای دوش گرفتن و شستن سینه ها در بیاورید، اما در غیر این صورت باید حتما از آن استفاده کنید.
  • تا حد امکان به پشت بخوابید. خوابیدن به پشت بیشترین کمک را برای بهبودی ناشی از جراحی شما دارد.

چگونه می توانم پوست سینه ام را سفت کنم؟

می توانید پوست سینه خود را با ماستوپکسی یا لیفت سینه سفت کنید. لیفت سینه یک عمل جراحی است که در آن پوست اضافی سینه ‌ها برداشته می‌شود، آن‌ ها جوان به نظر می رسند و ظاهر آن زیبا می شود.

آیا می توان سینه را بدون جای زخم انجام داد؟

برخی از روش های غیر جراحی یا لیپوساکشن ممکن است نتایج لیفت سینه را به همراه داشته باشد. با این حال، برای نتایج دائمی تر که پوست اضافی را از بین می برد، باید یک روش جراحی را انتخاب کنید.

در طول جراحی لیفت سینه، می توان با انجام “لیفت دونات” جای زخم را پنهان کرد. در این روش، برش در ناحیه ‌ای که پوست و هاله‌پوست به هم می‌رسند، پنهان می‌شود. با این حال این تکنیک به ندرت در استرالیا استفاده می شود زیرا نتایج طولانی مدتی به همراه ندارد.

بیشتر بخوانید:  خرید کفش مردانه از بانه با بهترین قیمت

آیا لیفت سینه شما را کوچکتر می کند؟

لیفت سینه می تواند سینه شما را تا حدی کوچکتر کند اما به عنوان جراحی کوچک کردن سینه در نظر گرفته نمی شود. برخی از قسمت های پوست های اضافی برداشته می شود، اگرچه این امر برجستگی سینه ها را افزایش می دهد، بنابراین آن ها پرتر به نظر می رسند.

به طور کلی، زنان پس از عمل جراحی لیفت سینه می گویند که از اندازه سینه های خود بسیار راضی هستند. متوسط کاهش سایز سینه حدود نیم فنجان تا 1 فنجان یا کمتر است.

آیا قبل یا بعد از بارداری باید لیفت سینه انجام داد؟

هم قبل و هم بعد از بارداری می توانید لیفت سینه انجام دهید. اگر می خواهید قبل از بارداری لیفت سینه انجام دهید، جراح پلاستیک با تجربه شما ممکن است به شما پیشنهاد کند که بارداری را چند ماه به تعویق بیندازید تا بدن شما پس از لیفت سینه بهبود یابد.

اگر قصد دارید بعد از بارداری لیفت سینه خود را انجام دهید، باید لیفت سینه را چند ماه پس از پایان شیردهی به تعویق بیندازید. هم لیفت سینه و هم بارداری برای بدن سخت هستند و ممکن است لازم باشد آن ها را از هم جدا کنید تا مطمئن شوید که بدنتان می‌تواند به طور کامل بهبود یابد.

جمع بندی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، انجام عمل لیفت سینه باعث می شود تا پزشک شما سینه ها را به طرف بالا بکشد و فرم ایده آلی به سینه های شما بدهد. عمل لیفت سینه، ماستوپسی نیز نامیده می شود. در این روش، یک جراح پلاستیک سینه ‌های شما را به طرف بالا می‌آورد و به آن‌ها شکل می‌دهد تا ظاهری سفت ‌تر و گردتر به آن‌ ها بدهد. این جراحی همچنین پوست اضافی اطراف سینه شما را برداشته تا عمل شما به نحو احسن پایان گیرد.

اگر می‌خواهید که زیبایی را به خود هدیه دهید، این کار را به دکتر کامبیز ایزدپناه بسپارید. آقای دکتر ایزدپناه تمامی دوره‌های مرتبط با عمل‌ های ترمیمی و زیبایی را گذرانده است و از ابتدای تصمیم شما، تا پایان جراحی و گرفتن نتیجه در کنار شما خواهد ماند. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.