نکات بسیار مهم در زمان نظافت منزل

بعضی از افراد وقت کافی برای تمیز کردن منزل ندارند. حال به هر دلیل و علت، امکان دارد شاغل باشند یا وقت کافی برای انجام این کار نداشته باشند و غیره . در این میان می توان از نیروی نظافت برای تمیز کردن منزل استفاده نمود. در نظافت منزل یک سری از قسمت ها را باید حتماً تمیز نمود که در ادامه برایتان بازگو می کنیم.

  • تمیز کردن یخچال

برای تمیز نمودن داخل یخچال ،حتماً از یک دستمال نرم و با موادهای خانگی مانند سرکه و آب و لیمو استفاده نمائید . مواد شیمیایی معمولاً آسیب به یخچال می زنند.چون در آن مواد غذایی نگهداری می شود. پس تمیز کردن آن حائز اهمیت است.

  • تمیز نمودن وسایل های پخت و پز

اگر بر روی وسایل های پخت و پزتان مانند اجاق گاز ، پلوپز، ماکرو فر و سرخ کن و غیره مواد غذایی و یا روغنی ریخته شده است ،حتماً بعد از استفاده تمیز نمائید. زیرا در صورت وجود کوچک ترین کثیفی موجب بیماری شما می شود و سعی کنید با یک دستمال نرم و سرکه و جوش شیرین و آب آن ها را تمیز نمائید.

  • تمیز نمودن سرویس بهداشتی و حمام
بیشتر بخوانید:  بهترین فروشگاه عرضه کننده ی چراغ سیگنال اشنایدر در تهران کجاست؟

اگر سرویس بهداشتی و حمام شما تمیز باشد .انگار کل خانه یتان تمیز است . برای تمیز نمودن حمام و سرویس بهداشتی از مواد ضدعفونی کننده استفاده  نمائید و حواستان باشد نکات ایمنی را رعایت کنید . زیرا این مواد دارای بخار می باشند که به سیستم تنفسی شما آسیب وارد می کنند و در تماس با بدن ایجاد خارش می کند. حتماً در زمان نظافت از دستکش و ماسک استفاده نمائید.

  • تمیز نمودن اتاق ها و پذیرایی

این کار بسته به انتخاب فرد می باشد .وقتی که اتاق را ابتدا تمیز می کنید دیگر نیاز نیست وسایل هایی که در پذیرایی می باشد را به آن ها انتقال دهید و بدون نامرتب نمودن اتاق ، پذیرایی را تمیز کنید و هم چنین موجب صرفه جویی در وقت می شود.

  • تمیز نمودن راه پله ها
بیشتر بخوانید:  خرید دوربین مداربسته بیسم بر روی موبایل irancctv.center

برای نظافت ساختمان از بالاترین طبقۀ راه پله شروع می شود و به سمت حیاط و پارکینگ ختم می شود و این کار موجب می شود طبقه های دیگر آلوده نشوند . همانطور که می دانید نزدیک به پایان سال می باشد و اکثر افراد در شور و حال تمیز نمودن خانه هستند. بعضی از خانواده ها به علت مشکلات کاری زیاد آخر سال، وقت تمیز نمودن خانه را ندارند . اما می توانند از نیروی خدماتی برای نظافت استفاده کنند که تمام کارهای منزل را طبق نظر شما انجام می دهند.

انجام بعضی از کارهای منزل خطراتی را با خود همراه دارد. مانند رفتن بر روی چهارپایه برای تمیز نمودن شیشه و یا دیوارها و موجب ایاد نگرانی برای صاحب خانه می شود که مبادا شخصی که برای نظافت آمده دچار آسیب نشود. در هنگام انجام امور منزل مخصوصاً آن کارهایی که فعالیت فیزیکی زیادتری احتیاج دارند، لازم است که به حوادث و عواقب ناشی از آن اندیشیده و کمی بیشتر احتیاط کنیم. البته بخش زیادی از حوادثی که امروزه در خانه رخ می دهند، ناشی از ناآگاهی افراد نسبت به نحوه انجام امور منزل است که خوشبختانه در اینترنت فیلم های بسیار زیادی از نحوه صحیح انجام دادن برخی امور منتشر شده است و شما با یک جستجوی ساده می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. این امر به شما کمک می کند که نحوه صحیح استفاده از وسایل را بدانید و کمتر دچار مشکلاتی نظیر حوادث غیر قابل پیش بینی در انجام امور شوید.

بیشتر بخوانید:  طراحی مدل لباس با مواد غذایی