ایا نسکافه چاق میکند؟ بالاخره نسکافه بخوریم یا نه ؟

نسکافه ای که اغلب برندهای گوناگون به بازار عرضه کرده اند از نوع شکر دار یا سه در یک است. مصرف چنین نوشیدنی شیرینی بسیار مطبوع و خوشایند می باشد اما برای حفظ سلامتی و تناسب اندام باید باید به صورت برنامه ریزی شده باشد. چنانچه تمایل به نوشیدن نسکافه به صورت متناوب و روزانه دارید بهتر است آن را برنامه ریزی شده مصرف نمایید یا حداقل از هر دو نوع ساده و رژیمی آن مصرف کنید.

بررسی تاثیر نسکافه بر چربی سوزی و لاغری

به طور کلی مصرف نسکافه و قهوه به خودی خود بر روی چربی سوزی بدن تاثیری ندارد، یعنی ماده خاصی که درون نسکافه وجود داشته باشد که بتواند باعث کاهش وزن و کمک به لاغری شما کند وجود ندارد. در واقع وجود نسکافه در رژیم غذایی بخاطر کافئین موجود در آن است چرا باعث می شود متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کند و نسکافه باعث تولید انرژی در بدن شما می شود که باعث افزایش فعالیت های شما در طول روز می شود که به خاطر همین موضوع این نوشیدنی به مرور به طور طبیعی باعث کاهش وزن شما و چربی سوزی در بدن شما می شود.

همچنین نوشیدن نسکافه بدون شکر و تلخ مهمترین گزینه می باشد که اگر انتخاب ما نسکافه تلخ و بدون شکر باشد چربی سوزی ما را افزایش میدهد. اما وقتی شما به نسکافه شکر اضافه کنید و آن را در واقع تبدیل به کافی میکس می کنید نه تنها نوشیدنی شما کمکی به چربی سوزی و کاهش وزن شما نمی کند بلکه دقیقا موضوع برعکس می شود.

بیشتر بخوانید:  با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر

تاثیر کافئین موجود در نوشیدنی های چاق کننده بر اضافه وزن

۱. کافئین اجازه نمیدهد شما لاغر شوید. مصرف نوشیدنی هایی نظیر قهوه و چای که حاوی مقادیر زیاد کافئین هستند کالری بدن را افزایش می دهند. در واقع بیشتر اوقات افرادی که در کنار نوشیدنی های کافئین دار برای خوش طعم کردن آن ها از خامه و یا شکر استفاده می کنند باعث میشنوند وزن خود را افزایش دهند.

۲. کافئین به گونه ایی است که ملجب به افزایش اشتها و پرخوری می شود. مدت کوتاهی بعد از مصرف کافئین به علت افزایش متابولیسم بدن ممکن است احساس گرسنگی میکنید.

۳. کافئین باعث میشود رگ ها و شریان های خونی شما را باریک کند و به همین علت فشار خون شما را افزایش می دهد. با مصرف آن ممکن است شما بیشتر احساس اظطراب، ناآرامی و تنش کنید.

بیشتر بخوانید:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

۴. کافئین سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد اما در عین حال خاصیت اسیدی دارد و ممکن است شما را دچار مشکل کند. علاوه بر این مصرف زیاد کافئین برای کبد مضر است و ترشح اسید معده را افزایش می دهد.

پودر نسکافه برای لاغری

مصرف پودر نسکافه برای لاغری دارای رابطه مستقیمی می باشند چرا که از جمله خواص پودر آن مربوط به چربی سوزی خواهد بود. در حقیقت نوشیدن نسکافه یعنی نوشیدن کافئین، تاثیراتی دارد از جمله متابولیسم بدن را افزایش میدهد که این مورد مربوط به افزایش سوخت و ساز آن می باشد. به گونه ای که با مصرف یک فنجان نسکافه، صد میلی گرم کافئین وارد بدن می شود که عاملی برای افزایش 4 درصدی متابولیسم های بدن خواهد بود و در نتیجه افرادی که قصد لاغری اندام بدن را داشته باشند، به همراه دیگر رژیم های غذایی، می توانند این نوشیدنی را نیز انتخاب نمایند تا با کمترین هزینه و زحمت به چربی سوزی بدن خود کمک نمایند.

خرید شکلات خارجی برای ولنتاین با تخفیفات ویژه

بطور کلی ایا نسکافه بدون قند چاق میکند

خیر نسکافه دارای کافئین است که اگر بدون قند استفاده شود به لاغری اندام ما کمک بسیاری میکند. به طور کلی کافئین موجود در نسکافه باعث می شود متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کند و باعث تولید انرژی در بدن شما می شود که باعث افزایش فعالیت های شما در طول روز می شود.

بیشتر بخوانید:  خرید کاپشن های پافر پر طرفدار

میزان مجاز مصرف نسکافه در روز

نسکافه یکی از نوشیدنی های محبوب در جهان است که طرفداران زیادی دارد نسکافه نیز همان قهوه فوری است و کافئین آن هم بالا است اما میزان مصرف نسکافه در روز مهم است چرا که مصرف بیش از اندازه دچار عوارض در بدن فرد میشود. در ادامه به میزان مناسب برای مصرف نسکافه میپردازیم؛

به‌ طور کلی مصرف حداقل ۳ واحد شیر و لبنیات به افرادی که عادت به مصرف روزانه و زیاد نسکافه دارند، توصیه می‌شود. تاحد امکان، سهم شکر موجود در یک فنجان نسکافه را به حداقل ممکن برسانید. به طور معمول بهتر است برای هر روز، 2 تا 3 فنجان نسکافه مصرف کنید. البته استفاده متعادل از شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌تواند جلوی افزایش کالری دریافتی را بگیرد. همچنین به‌جای خرید پودرهای آماده نسکافه، خودتان در خانه یا محل کار با استفاده از کمی پودر نسکافه، شیر و آب‌ جوش، یک فنجان نسکافه نوش جان کنید. تهیه شده توسط تیم تخصصی شزکت اسوکالا