چگونه برای ساختمان خود مستاجر و خریدار بیشتری جذب کنیم؟

عوامل بسیار مهمی وجود دارد که با رعایت آنها می توان مخاطبان بسیار زیادی را جذب ساختمان کرد. این عوامل به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که ممکن است بعضی از آنها از دست افراد پنهان بماند.

که نتیجه این پنهان ماندن مساوی است با عدم جذب مخاطبان برای خرید و یا اجاره ساختمان.

در این مقاله قصد داریم به موردی اشاره کنیم که نسبت به سایر عوامل زیبایی ساختمان اولویت دارد. و این مورد چیزی نیست جز نماشویی ساختمان.

بیایید با این مقوله بیشتر آشنا بشویم.

نماشویی ساختمان چیست؟

به طور کلی نماشویی ساختمان، به اقداماتی گویند که نتیجه آن پاکیزه و بهتر دیده شدن نمای بیرونی ساختمان است. تمامی این اقدامات توسط یک تیم حرفه‌ای راپل کاری انجام می‌شود تا کیفیت نهایی مطلوب باشد.

بسیاری از افراد رسیدگی به نما را تنها محدود به نمای داخلی ساختمان مانند رنگ کردن و ترمیم گچ های ریخته شده می‌دانند.

در حالیکه همه اشخاص در اولین مواجهه خود با ساختمان با نمای بیرونی مواجه می شوند. و هر چه این نما در چشم افراد بهتر دیده شود شانس تبدیل به مشتری نیز بیشتر خواهد بود. به همین علت است که نظافت نمای بیرونی ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انواع نماشویی

نماشویی می تواند به دو روش انجام شود که اغلب این روش ها بسته به انتخاب مشتری و شرایط ساختمان است.

این روش ها عبارتند از:

  • بهره گیری از داربست برای نماشویی
  • استفاده از راپل کاران و طناب راپل کاری برای شستن نما

انجام نماشویی ساختمان به هر یک از این دو روش چالش های خاص خود را دارند و سختی های مرتبط به خود را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

افرادی که این عمل را انجام می‌دهند باید از تخصص و تجربه بالایی به منظور حفظ ایمنی برخوردار باشند. گروه راپل کاران سازه لوکس با کادر خدماتی مجرب و کارآمد می تواند کاری کند تا ساختمان شما مانند روز اول بدرخشد.

نماشویی به چه روشی انجام میشود؟

برای انجام نماشویی ساختمان یکسری مراحل وجود دارد که با توجه به نوع ساختمان از آن بهره گیری می شود. اگر ساختمان جرم و کثیفی زیادی نداشته و فقط خاکی باشد شستشوی به وسیله آب فشار قوی انجام می شود.

اما اگر لکه های سختی بر روی سنگ ساختمان موجود باشد از آب و سیلیس استفاده می کنند. در بعضی از موارد سوا از لکه های سخت، شن و ماسه حاصل از ملات کاری و جنس سنگ نیز در کثیفی تاثیر می گذارد.

که به همین علت در شستشو از اسید هم استفاده می‌شود تا در پایان کار نما زیبایی خود را به دست آورد.

آیا در نماشویی ترمیم هم صورت میگیرد؟

از دلایل انجام نماشویی ساختمان به دست آوردن زیبایی مجدد ساختمان است. به همین علت در هنگام عمل نماشویی ساختمان سعی میشود تا با انجام فعالیت‌های دیگر هر گونه آسیبی جبران شده و ساختمان ها جذابیت خود را به دست آورند.

این آسیب ها ممکن است در اثر عوامل طبیعی و فعالیت های غیر ارادی شکل گرفته باشد که فرسایش توسط باد و باران نمونه ای از آن است.

بیشتر بخوانید:  پرطرفدارترین موزه‌های اروپا از دید توریست‌ها

از جمله فعالیت‌هایی که می‌تواند در امر مرمت کردن نمای ‌ساختمان موثر باشد ، رزین کاری و رنگ آمیزی تخصصی پس از نماشویی می باشد.

نماشویی آب گرفتن بر روی نما نیست !!

به علت وجود باورهای غلط متاسفانه تصوراتی در مورد نماشویی ساختمان وجود دارد که عده ای بر این باورند نماشویی ساختمان همان شستن سنگ های نمای خانه است.

در حالیکه نماشویی به وسیله دستگاه سند بلاست انجام میشود. این دستگاه می‌تواند فشار آب را به همراه سیلیس با فشاری بیشتر از ۲۰ برابر حالت عادی پمپاژ کند.

در نماشویی نیز تنها از آب استفاده نمی شود. و مواد نانو و در بعضی مواقع اسید نیز نقش بسیار موثری را ایفا می کند.

شستشوی نماهای ترکیبی

منظور از نما های ترکیبی در واقع نما هایی است که در آنها تنها از سنگ استفاده نشده است. بلکه استین گلاس ها و ورق های آهن و آلومینیوم و شیشه های فریم لس نیز از اجزای تشکیل دهنده نما هستند.

در انجام نماشویی ساختمان نماهای ترکیبی جزء سخت ترین نما ها به شمار می روند. چرا که هر بخش ساختمان نیازمند کارشناسی های انجام شده قبل از نماشویی هستند.

برای شستشوی نمای ترکیبی ابتدا کل نما را با فشار آب کنترل شده ، شسته می شود تا همه قسمتهای نما از آلودگی پاک شود.

سپس هر قسمت با توجه به ویژگی های ساختاری خود تمیز و لکه گیری می شود.

البته اگر کل نمای ‌ساختمان لکه های سختی نداشته باشد از روش دیگری استفاده می‌شود که پایه آن دستگاه واترجت است. در این روش به علت کمبود آلودگی بر روی سطوح تنها از دستگاه واترجت استفاده شده که می‌تواند روند کار را نیز سهولت ببخشد.

بیشتر بخوانید:  نحوه اجاره ماشین جهت تیزر و تبلیغات

قیمت نماشویی ساختمان به چه عواملی وابسته است؟

عواملی هستند که می‌توانند قیمت پروژه ای را با پروژه دیگر متفاوت کنند. تعیین قیمت دقیق در محل مورد نظر صورت می گیرد و باید کارشناسی های ساختمانی انجام شود.

از اولین موارد تاثیر گذار در قیمت نماشویی ساختمان ، میتوان میزان ارتفاع را نام برد. چرا که ارتفاع ساختمان تعیین کننده این است که برای شستشو از داربست استفاده شود یا طناب های راپل کاری.

از موارد دیگری که نقش اساسی در تعیین قیمت نماشویی ساختمان ایفا می کند، مقدار کثیفی و جنس سنگ استفاده شده در نما است. که پس از انجام کارشناسی های مربوطه، تعیین قیمت دقیق با الحاق موارد ذکر شده صورت می گیرد.

نماشویی ساختمان خود را به چه مجموعه ای بسپارم ؟

در این حوزه افراد و موسسات بسیار زیادی هستند که باید از میان آن ها با تخصص ترین و با تجربه ترین را انتخاب کرد.

چرا که این عمل از سختی و ظرافت بسیاری برخوردار است. و کیفیت نهایی منوط به اجرای دستورعمل های استاندارد است.

از موسساتی که رضایت مشتریان زیادی را در پی داشته، گروه راپل کاران سازه لوکس را میتوان نام برد. هم چنین شرکت زرین ساب نیز از دیگر موسسات معروف در این حوزه به شمار میرود.

امیدوارم ارائه این مطالب برایتان مفید و موثر واقع شده باشد.