برای انتخاب انواع بوستر پمپ رعایت چه نکاتی مهم است؟

شهرنشینی امروزه زندگی در آپارتمان ها را رواج داده است. تقریبا بیش از نیمی از جمعیت شهرهای کوچک و بزرگ در آپارتمان های کوچک و بزرگ زندگی می کنند. جمعیت ساکن در آپارتمان ها نیازمند آب، برق و دیگر امکانات و خدمات اولیه و پایه زندگی هستند. در خصوص آب باید ذکر کنیم ساختمان های چند طبقه و برج ها نیازمند حضور آب با فشار مناسب و بدون نوسان در همه طبقات می باشند. برای جلوگیری از بروز نوسان در آب در دسترس همه طبقات در آپارتمان ها می توان از انواع بوستر پمپ استفاده کرد. به همین منظور می بایست برای خرید بوستر پمپ آبرسانی و اطلاع از قیمت این بوستر پمپ ها اقدام نمود.

 به طور کلی مشکل نوسان فشار آب را می توان به کمک انواع بوستر پمپ برطرف نمود. در واقع بوستر پمپ، دبی مورد نیاز را برای آب فراهم کرده و در نهایت فشار آب را افزایش می دهد. انواع بوستر پمپ پمپاژ آب را به صورت چند مرحله انجام می دهند.

به همین دلیل از چند پمپ سری یا موازی برای تامین فشار لازم برای آب استفاده می کنند. چند پمپ به صورت موازی و خطی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و از یک منبع ورودی تغذیه می کنند. تمام پمپ های ذکر شده نیز آب را به یک لوله خروجی تخلیه می کنند. ما در طول این محتوا نکاتی در مورد خرید بوستر پمپ و قیمت بوستر پمپ ارائه خواهیم داد.

کاربرد انواع بوستر پمپ

همانطور که ذکر کردیم انواع بوستر پمپ برای تامین دبی مورد نیاز در آب لوله کشی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از انواع بوستر پمپ به ویژه در بیمارستان ها، مدارس، کارخانه ها و کارگاه های صنعتی و ایستگاه های آتش نشانی رایج است. همچنین از انواع مختلف بوستر پمپ برای تامین آب مورد نیاز سیستم های اطفا حریق، سیستم های آبیاری در کشاورزی و غیره استفاده می شود.

با توجه به کاربردهایی که در بالا برای انواع بوستر پمپ ذکر کردیم می توانیم یک تعریف ساده برای این نوع از پمپ ها ارائه دهیم. مجموعه ای از پمپ های موازی که جهت افزایش دبی آب در یک مجموعه مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید بوستر پمپ آتش نشانی نیازمند آگاهی های متفاوتی است. بنابراین خرید بوستر پمپ آتش نشانی و قیمت بوستر پمپ آتش نشانی اندکی متفاوت از بوستر پمپ های معمولی است. همچنین قیمت این بوستر پمپ ها با قیمت بوستر پمپ آبرسانی متفاوت است.

انتخاب انواع بوستر پمپ

بوستر پمپ ها انواع گوناگون و متعددی دارند. با توجه به نیاز کاربر می توان مناسب ترین انواع بوستر پمپ را انتخاب و خریداری نمود. برخی از انواع پمپ بوسترها را در زیر نام برده و به اختصار توضیح خواهیم داد.

  • بوستر پمپ آبرسانی با دور متغیر:
بیشتر بخوانید:  عکس دیلی میل از درخواست کمک یک موش!

این نوع پمپ، میزان افت فشار را به صورت لحظه ای کنترل می کند.

  • بوستر پمپ آبرسانی با دور ثابت:

این مدل پمپ، امکان خاموش و روشن شدن را در اختیار الکتروپمپ قرار می دهد.

  • بوستر پمپ آبرسانی پرشری:

در این مدل از بوستر پمپ از پرشر سوئیچ به جای پرشر ترانسمیتر استفاده می کنند. از این قطعه برای تشخیص به هنگام افت فشار آب استفاده می شود.

  • بوستر پمپ آتش نشانی:

این بوستر پمپ ها مجموعه ای شامل، الکتروپمپ اصلی، پمپ رزرو، الکتروپمپ جوکی و برخی تجهیزات کنترلی می باشند.

  • بوستر پمپ آبیاری:

این بوستر پمپ ها به صورت دستی یا اتوماتیک کار می کنند. این بوستر پمپ ها دارای پمپ اصلی، پمپ ذخیره، شاسی، تابلو فرمان، پرشر سوئیچ، ترانسمیتر فشار و شیرآلات هستند.

  • بوستر پمپ اسید:
بیشتر بخوانید:  مد، فشن و زیبایی در سایت مدیسو

این مدل از پمپ ها در صنایع و کارخانجات بیشترین استفاده را دارند.

  • بوستر پمپ تزریق:

این مدل پمپ، اندازه کوچکی داشته و برای تزریق کلر و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بوستر پمپ آب گرم:

مجموعه ای از پمپ ها که برای سیرکولاتور کردن آب گرم تخلیه شده از بویلرها مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی ها و مشخصات انواع بوستر پمپ

انواع بوستر پمپ برای این که بهترین عملکرد را داشته باشند لازم است ویژگی های زیر را داشته باشند.

  • کاهش مصرف انرژی
  • در دسترس بودن پمپ
  • استفاده آسان
  • تامین دبی آب در بالاترین حد ممکن
  • کار کردن متوالی پمپ ها به صورت منظم

نکاتی برای خرید بوستر پمپ

برای خرید انواع بوستر پمپ لازم است استانداردهای لازم در این زمینه را بدانیم. آگاهی از استانداردهای موجود در این زمینه موجب انتخاب بوستر پمپ مناسب با نیاز خواهد شد. اولین نکته ای که می بایست هنگام خرید انواع بوستر پمپ به آن توجه داشته باشید ارتفاع و دبی مورد نیاز است. قطعا خرید یک بوستر پمپ آبرسانی برای یک برج، متفاوت از خرید یک بوستر پمپ برای یک مدرسه خواهد بود. دومین نکته قابل توجه برای خرید انواع بوستر پمپ محدودیت های موجود در ساختار آن است.

بیشتر بخوانید:  بررسی کامل چشم وزنی تیتان

علاوه بر این محدودیت های مالی و اقتصادی نیز بر خرید انواع بوستر پمپ اثر بسزایی دارند. هنگام انتخاب و خرید بوستر پمپ توجه داشته باشید مجموع دبی جداگانه بوستر پمپ ها می بایست برابر با دبی همه پمپ ها باشد. در نهایت باید بگوییم قبل از خرید بوستر پمپ به ویژه قبل از خرید بوستر پمپ آبرسانی می بایست به موارد زیر توجه شایانی داشته باشید.

  • عدم گرفتگی در لوله ها، وجود گرفتگی در لوله ها فشار آب را کاهش خواهد داد.
  • شیر قطع کننده آب در صورتی که نیمه بسته باشد فشار آب را کاهش خواهد داد.
  • قطر کم لوله ها موجب افت عملکرد نهایی بوستر پمپ ها خواهد شد.

خرید بوستر پمپ آتش نشانی و آبرسانی

برای خرید انواع بوستر پمپ آتش نشانی و بوستر پمپ های آبرسانی محاسبه قطر کلکتور اهمیت دارد. کلکتور در هر یک از مسیرهای موجود جریان را به صورت درست هدایت می کند. در بوستر پمپ هایی که برای آبرسانی استفاده می شوند لازم است جنس کلکتور، گالوانیزه باشد. ورق های گالوانیزه برای رعایت مسائل بهداشتی بهترین گزینه محسوب می شوند. در حالی که برای انواع بوستر پمپ آتش نشانی لازم است از کلکتورهای بدون درز و شکاف استفاده نمود. همچنین برای پمپ های آتش نشانی سرعت سیال در کلکتور را طبق یک جدول مشخص اندازه گیری می کنند. برای خرید انواع بوستر پمپ می توانید به نشانی https://pumps-hypermarket.com/  مراجعه نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید.

منبع : https://pumps-hypermarket.com/category/firefighting-booster-pump/

پایان رپورتاژ آگهی