برش دقیق و سریع فلز با استفاده از اره نواری

در جهان امروز، اولویت اول تولیدکنندگان بزرگ جهانی، فراهم آوردن ابزارهایی برای آسایش هرچه بیشتر بشر و کمک به او در سبک ساختن فعالیت های کاری است. در گذشته های نه چندان دور، کارگران صنایع تولیدی بیشتر فعالیت ها را به صورت دستی انجام می دادند که این مهم خطر آسیب دیدگی ها و همچنین خطاهای انسانی ناخواسته را به همراه داشت. با اختراع ماشین آلات صنعتی، به تدریج سختی کار کارگران کمتر شد و نقش آن ها به کنترل فعالیت درست ماشین ها محدود شد.

مهر ماه سال جاری، شاهد برگزاری رویداد ماشین آلات صنعتی بودیم که طی آن شرکت های برتر و صاحب نام در زمینه تولید، توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی شرکت داشتند و از تجربیات خود در زمینه اهمیت فراوان ماشین آلات صنعتی در تولیدی ها سخن گفتند.

آقای مهندس عبدالله زاده که مدیریت مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده را بر عهده دارند، دقایقی پس از آغاز رویداد پشت تریبون آمده و نکاتی را در مورد کاربرد تعدادی از ماشین آلات صنعتی مهم بیان کردند.

به عنوان اولین موضوع قابل بحث، وی به کاربرد بالای ورق و نیاز به تغییرات در آن اشاره داشت. عبدالله زاده گفت: “ورق های فلزی کاربرد بسیار بالایی در صنایع تولیدی دارند و در شکل ها و اقسام مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برای تولید محصولات مختلف از فلز، گاهی نیاز است روی ورق تغییراتی نظیر برشکاری، سوراخکاری و … انجام شود که این کار از طریق ماشین آلات صنعتی نظیر اره نواری، چرخ حلبی و دریل رادیال انجام می شود.”

بیشتر بخوانید:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

اره نواری: ابزاری فوق العاده برای برشکاری دقیق

مهندس عبدالله زاده در ادامه به بحث در مورد برشکاری توسط اره نواری پرداخت. او بیان داشت که برشکاری دقیق همواره از دغدغه های تولیدکنندگان بوده و دستگاه اره نواری ( اره نواری تمام اتوماتیک ، اره نواری دستی ) به خوبی می تواند این نگرانی اطراف را برطرف سازد. طبق گفته های وی، ماشین اره نواری دستگاهی است که با استفاده از آن می توان سطوح فلزی و غیر فلزی مختلف را برش داد. او همچنین گفت که اره نواری به دلیل داشتن دندانه های بزرگ، امکان برش دهی دقیق و سریع سطوح مختلف را میسر می کند و از این طریق کارگاه ها می توانند در منابع مالی و زمان خود صرفه جویی کنند.  وی افزود اره نواری و نورد ( نورد نبشی ، نورد تیرآهن ، نورد صفرزن ) در کنار یکدیگر می توانند مشکلات صنعتگران را حل کنند.

در جمع بندی مطالبش در مورد اره نواری، عبدالله زاده در مورد روش کارکرد آن نیز توضیحاتی ارائه داد:

“دستگاه اره نواری دو فلکه دارد که تیغ اره روی آن ها سوار شده که این فلکه ها توسط یک موتور گیربکسی به چرخش در می آیند و در نهایت دستگاه فرایند برش کاری را شروع می کند. اره نواری ها در مدل های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند که پرطرفدارترین آن ها اره نواری تمام اتوماتیک است. اره نواری تمام اتوماتیک بیشتر کارها از جمله جلوبردن قطعه را به صورت خودکار انجام می دهد و سرعت انجام برشکاری آن توسط کاربر قابل برنامه ریزی است.”

بیشتر بخوانید:  ۶ هزار کیلومتر برای شکستن قفل عشق پیموده شد

چرخ حلبی سازی و دریل رادیال: ابزاری حیاتی برای صنعت گران

مهندس عبدالله زاده در ادامه و به درخواست چند خبرنگار حاضر، در مورد چرخ حلبی و دریل رادیال توضیحاتی ارائه کرد. ابتدا او در مورد چرخ حلبی سازی (زیگ) توضیحاتی ارائه کرد. در ذیل شرحی از توضیحات وی را می خوانید:

چرخ حلبی( زیگ ) ، دستگاهی است که به کمک آن می توان در دیواره لوله ها و سطح ورق، فرم هایی ایجاد کرد تا مقاومت آن ها در مقابل خمش بالاتر رود و از آسیب دیدن دست افراد جلوگیری شود. ماشین چرخ حلبی دارای دو محور موازی است که با هدایت کردن ورق یا لوله از بین این محورها، می توان فرم لازم را روی قطعه اعمال کرد. دستگاه چرخ حلبی را می توان با دست و یا با استفاده از الکترو موتور حرکت داد؛ در هر صورت لازم است تا قالب ها با سرعت مساوی و خلاف جهت یکدیگر حرکت کنند تا ورق را به جلو حرکت کند. کارهای زیادی می توان با دستگاه چرخ حلبی انجام داد که مهم ترین آن ها مفتول پیچ کردن، رخ انداختن و لبه زدن می باشند. ”

به عنوان آخرین مورد، او در مورد دریل رادیال نیز نکاتی را با حاضرین به اشتراک گذاشت. طبق گفته های عبدالله زاده، دستگاه دریل رادیال اعم از دریل رادیال چک و چین دستگاهی است که برای سوراخکاری سطوح فلزی و غیرفلزی با قطر متفاوت از آن استفاده می شود. ماشین دریل رادیال به واسطه گیربکسی که دارد، به صورت شعاعی حرکت می کند و سوراخ ها را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با تم تولد دایناسور و خرید آن

دریل رادیال بر خلاف دریل های معمولی، می تواند روی قطعات بزرگ نیز سوراخ هایی با اندازه های متفاوت ایجاد کند. دریل رادیال معمولا به صورت ثابت در یک نقطه قرار می گیرد و از آن استفاده می شود. برای ایجاد سوراخ های متفاوت با ماشین دریل رادیال، گیربکس را در جهت دلخواه حرکت می دهیم تا سوراخها در سریع ترین زمان ممکن و با دقت ایجاد شوند.

مهندس عبدالله زاده در جمع بندی سخنانش اطلاعاتی در مورد مجموعه تحت مدیریت خود ارائه کرد. ماشین سازی عبدالله زاده با سی سال سابقه موفق در زمینه توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی، توانسته اعتماد مشتریان را جلب کند و به یکی از قدرتمندترین شرکت های فعال در این زمینه تبدیل شود. محصولات ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده اره نواری ، نورد ، چرخ حلبی ، دریل رادیال ) تا یکسال شامل گارانتی و تعمیرات رایگان بوده و تا 10 سال خدمات پس از فروش برای آن ها در نظر گرفته شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ما و دریافت مشاوره می توانید به وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه نمایید.