مزایای استفاده از آزمون ساز و فرم ساز آنلاین

آزمون ساز آنلاین به عنوان ابزاری مفید برای طراحی آزمون‌ها از کاربردی‌ترین ابزارهای آنلاین در زمینه آموزش و ارزیابی است. فرم ساز آنلاین هم که برای طراحی انواع فرم و پرسشنامه آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد نقش موثری در ثبت، طبقه‌بندی و تحلیل اطلاعات در بستر وب دارد. در ادامه این گفتار مزایای استفاده از این ابزارهای اینترنتی را بررسی خواهیم کرد و یکی از بهترین پلتفرم‌های آنلاین برای طراحی آزمون و فرم را معرفی می‌کنیم.

برتری‌های استفاده از آزمون و پرسشنامه آنلاین نسبت به نمونه‌های کاغذی

امروزه نقش پررنگ اینترنت در ابعاد مختلف زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست. حوزه‌های آموزش و فروش را می‌توان پرمخاطب‌ترین حوزه‌های فعالیت اینترنتی دانست، نیاز به برگزاری آزمون در بستر اینترنت برای سنجش دانش‌آموزان و دانشجویان و هم‌چنین پرسشنامه‌ها برای نظرخواهی از مخاطبان کسب‌وکارهای آنلاین سبب پیدایش دغدغه‌های جدیدی برای فعالان اینترنت شده است؛ این دغدغه طراحی آزمون و پرسشنامه‌های قابل استفاده در بستر اینترنت است. طراحی آزمون آنلاین با حذف محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی این امکان را فراهم می‌کند که افراد در دورترین مناطق جغرافیایی و زمان دلخواه بتوانند در قالب یک آزمون آنلاین به رقابت بپردازند، علاوه بر این برگزاری آزمون آنلاین از طریق پلتفرم‌های آزمون ساز رایگان به برگزارکنندگان این امکان را می‌دهد که به راحتی و بدون نیاز به صرف زمان و هزینه خاصی کارنامه‌های آزمون را با سرعت و دقت بالا در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند. علاوه بر این مزایا آزمون آنلاین با حذف استفاده از کاغذ به بهبود شرایط زیست‌محیطی هم کمک می‌کند. طراحی آنلاین فرم‌های نظرسنجی، فرم‌های استخدام، فرم‌های ثبت‌نام و… هم اکنون بخش مهمی از پروسه ثبت اطلاعات در زمینه خدمات دولتی را به خود اختصاص داده‌اند. هم‌چنین فرم‌های نظر‌سنجی هم که از ایده‌های جالب توجه برای ارتقای سطح کیفی کسب‌وکارهای اینترنتی هستند از پرکاربردترین فرم‌های آنلاین به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:  خرید کاپشن های پافر پر طرفدار

چالش بزرگ طراحی آزمون آنلاین بدون تسلط به برنامه‌نویسی

چالش اصلی برای فعالان اینترنت زمانی شکل گرفت که با وجود تمام مزایای آزمون و پرسشنامه آنلاین طراحی آن‌ها برای افرادی که دانش لازم در زمینه کد نویسی و طراحی قالب و… ندارند تقریبا امری محال بود. سماجت انسان برای پیشبرد اهدافش در قالب آنلاین سبب پیدایش راه‌حلی جدید برای طراحی آزمون و فرم‌های آنلاین شد. پیدایش پلتفرم‌های آنلاین در زمینه طراحی آزمون، فرم و پرسشنامه آنلاین راه‌حل مفیدی بود که به پروسه طاقت‌فرسای کد‌نویسی برای طراحی آزمون و پرسشنامه آنلاین خاتمه داد. استفاده از این پلتفرم‌های آنلاین برای طراحی آزمون و فرم‌های آنلاین نه تنها به دانش و مهارت خاصی نیاز ندارد بلکه با صرف زمان و هزینه کمتری نسبت به کد نویسی انجام می‌شود. علاوه بر این طراحی آزمون با آزمون ساز آنلاین این امکان را به آزمون گیرندگان می‌دهد که از ابزار پیشرفته‌ای برای کنترل کیفیت آزمون، نحوه شرکت کاربران در آزمون و تصحیح پاسخنامه‌ها و صدور کارنامه استفاده کنند.

مزایای آزمون ساز آنلاین

پلتفرم‌های آزمون ساز آنلاین دارای قابلیت‌های جانبی متعددی هستند، بنابراین استفاده از آن‌ها برای طراحی آزمون و پرسشنامه آنلاین مزایای فراوانی دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای آزمون ساز آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان تعیین زمان شروع و پایان اجباری آزمون
  • امکان کنترل لحظه ورود و خروج افراد به آزمون آنلاین و زمان پاسخگویی به سؤالات
  • قابلیت محدود کردن شرکت دو یا چندباره افراد در آزمون
  • امکان تعیین مدت زمان مشخص برای هر سؤال برای کاهش احتمال تقلب
  • قابلیت تصحیح سریع و صدور آنی کارنامه آزمون
  • قابلیت پشتیبانی از شرکت هم‌زمان تعداد زیادی از افراد در آزمون
  • قابلیت ویرایش سؤالات و پاسخنامه اولیه آزمون و نیز تصحیح مجدد آزمون
  • قابلیت امتیازدهی به سؤالات و گزینه‌های مختلف و…
بیشتر بخوانید:  بهترین قرص ماشین ظرفشویی برای آب سخت

مزایای استفاده از فرم ساز آنلاین و طراحی پرسشنامه آنلاین

فرم‌ها اسناد مهمی هستند که در ادارات و نهادهای مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارند. هر فرم دارای چند فیلد است که به منظور دریافت اطلاعات مهم و جزئیات دقیق طراحی شده است. طراحی فرم و پرسشنامه آنلاین برای ثبت اطلاعات، گزارش‌گیری، نظرسنجی، پرداخت و… در بستر وب انجام می‌شود. طراحی فرم‌های آنلاین با استفاده از فرم ساز آنلاین به افراد این امکان را می‌دهد که علاوه بر اشتراک‌گذاری سریع و راحت فرم‌ها از ابزارهای پیشرفته برای مدیریت و ساماندهی اطلاعات دریافتی از طریق فرم‌ها و پرسشنامه‌ها اقدام کنند. از دیگر مزایای استفاده از فرم ساز آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات
  • قابلیت ویرایش فرم پس از اتمام طراحی
  • قابلیت درج تصویر و ویدئو در پرسش‌ها
  • امکان نمایش سفارشی سوالات و گزینه‌ها
  • نمایش موقعیت جغرافیایی پاسخ‌دهندگان
  • قابلیت طراحی فرم و پرسشنامه آنلاین با تم دلخواه

ایپول آزمون ساز آنلاین برگزیده

این سامانه آنلاین آزمون ساز و فرم ساز یکی از بهترین سایت‌هایی است که قابلیت‌های متنوع و منحصر به فردی دارد. سامانه ایپول امکان ساخت ساده‌ترین و حتی پیچیده‌ترین فرم‌ها را به صورت رایگان و آنلاین به مخاطبان خود می‌دهد. پلتفرم آزمون ساز ایپول قابلیت تکرارپذیر کردن سوالات را هم دارد و حتی امکان ذخیره خودکار پاسخنامه‌ها در حین پاسخگویی را به آزمون‌دهندگان می‌دهد. این سامانه از قابلیت‌های دیگری مانند تبدیل کردن یک پرسشنامه به الگو استفاده مکرر از آن، قابلیت تغییر فرم با استفاده از کدهای cssو…‌‌ و از همه مهم‌تر این سایت از قابلیت آنالیز سوالات تشریحی برای صرفه‌جویی در وقت اساتید دارد. از دیگر قابلیت‌های ویژه ایپول که آن را از سایت‌های آزمون ساز و فرم ساز آنلاین دیگر متمایز می‌سازد قابلیت نمایش نتایج پاسخنامه‌های آزمون‌دهندگان با جدول‌بندی متقاطع و داشتن اپلیکیشن جهت جمع‌آوری پاسخنامه‌ها به صورت آنلاین است. آزمون ساز آنلاین هم‌چنین این امکان را به برگزارکنندگان آزمون می‌دهد تا لینک آزمون‌ها را هم به صورت عمومی و هم در صورت لزوم به شکل خصوصی برای آزمون‌دهندگان در هر اپلیکیشن پیام‌رسانی مانند تلگرام، پیامک، واتساپ و… به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:  انتخابی هوشمندانه برای کسب و کار شما: هاست سرور اختصاصی یا سرور مجازی؟

سخن پایانی

ابزارهای مفید زیادی برای استفاده آسان‌تر و مدیریت آموزش و کسب‌وکار در فضای مجازی طراحی شده‌اند.آزمون ساز آنلاین و فرم ساز آنلاین دو مورد از محبوب‌ترین ابزارهای آنلاین هستند که کاربردهای گسترده‌ای در زمینه ارزیابی‌های اینترنتی دانش‌آموزان و دانشجویان و نیز برگزاری آزمون‌های استخدامی، ارتقای سطح کیفی خدمات از طریق نظرسنجی، ثبت و طبقه‌بندی اطلاعات و… دارند. در این گفتار مزایای استفاده از آزمون ساز و فرم ساز آنلاین به صورت مفصل تشریح شد.

برگرفته از وب سایت ایپول https://epoll.pro/